۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۹۱۱۰
آیت الله علوی گرگانی:

ملت های جهان تشنه حقایق و معارف اهل بیت هستند / رسانه ها معارف اهل بیت را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی شناخت نیازها و مقتضیات روز و همچنین رصد وقایع را از جمله ضروریات برای یک رسانه دانست و تاکید کرد: ما باید موقعیت ها را به درستی بشناسیم و متوجه باشیم که در چه زمانی چه مطلبی را منعکس کنیم.
 آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با پرسنل و دست اندرکاران خبرگزاری اهل البیت(ابنا) در سخنانی با قدردانی از فعالیت ها و اقدامات این مجمع ابراز داشت: مساله مهم در این گونه مؤسسات تشخیص درست وظایف است و امیدوارم شما در مسیر درستی که انتخاب کرده اید موفق باشید.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به اهمیت کار رسانه ها، وظیفه خبرنگاران در انعکاس و نقل درست اخبار را متذکر شد و گفت: خبرنگاران در هر محیطی که برای انعکاس اخبار حضور پیدا می کنند با دشواری هایی مواجه هستند اما مساله مهم این است که وقایع و اخبار را با کیفیت مطلوب منعکس کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ممکن است با انتشار یک خبر جزیی مشکلات متعددی بوجود بیاید از این رو ضروری است خبرنگاران در نقل اخبار دقت کنند.

وی خطاب به دست اندرکاران خبرگزاری ابنا ابراز داشت: شما برای انجام کار و رسالت خود در خبر رسانی باید افرادی را انتخاب کنید که از همه جهت ایمانشان کامل بوده و امانتدار باشند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: اگر اخبار و رخدادها با واقعیات منعکس شود تاثیرات بسیار فراوانی در جامعه خواهد داشت و در این صورت احساسات مردم در سراسر دنیا تعالی پیدا خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم، شناخت نیازها و مقتضیات روز و همچنین رصد وقایع را از جمله ضروریات برای یک رسانه دانست و تاکید کرد: ما باید موقعیت ها را به درستی بشناسیم و متوجه باشیم که در چه زمانی چه مطلبی را منعکس کنیم.

وی از فعالیت های خبرگزاری ابنا در راستای پوشش اخبار مسلمانان و تبیین معارف اهل بیت قدردانی و تصریح کرد: کار شما بسیار خوب است و در حقیقت با کار خود چهره مظلومیت شیعه را می زدائید.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه امروز همه ملت های جهان تشنه حقایق و معارف اهل بیت هستند، خواستار تبیین معارف غنی اسلام از سوی رسانه ها شد و خاطرنشان کرد: امروزه با وجود رسانه های متعدد، کار برای ابلاغ و تبیین معارف ناب اسلام به جهانیان فراهم شده است، منتهی باید از راه آن وارد شد تا بتوان با دسیسه ها و نیرنگ های دشمنان مقابله کرد.

وی انتشار و گسترش معارف اهل بیت به زبان های مختلف از سوی خبرگزاری اهل البیت را امری سودمند خواند و گفت: راه اندازی چند زبان از سوی این خبرگزاری این فرصت را در اختیار شما قرار داده است که جهت تبیین درست و دقیق معارف اهل بیت بیش از گذشته تلاش کنید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات