۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۹۰۳۵

پخش زنده دروس خارج علمای نجف‌اشرف به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه صدای بهار از آغاز پخش زنده دروس خارج علمای حوزه علمیه نجف اشرف در آینده نزدیک خبر داد.
درس خارج
جواد جوادی، مدیر مؤسسه صدای بهار، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از پخش زنده دروس خارج علمای حوزه علمیه نجف اشرف از طریق سامانه اینترنتی www.eshia.ir در آینده نزدیک خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر دروس خارج فقه و اصول آیات ایروانی، آل‌راضی، بشیر نجفی و شیخ سند از طریق این سامانه به روز رسانی می‌شود و در نظر داریم در صورت برطرف شدن مشکات فنی در عراق، پخش زنده دروس علمای نجف اشرف را در این کشور آغاز کنیم.

جوادی بهره‌گیری و استفاده طلاب و فضلای عرب زبان از طریق پخش زنده دروس علمای حوزه علمیه نجف در سطح بین‌المللی برشمرد و خاطر نشان کرد: دروس خارج علمای نجف اشرف به زبان عربی ارائه می‌شود و کاربران عرب زبان در سراسر جهان می‌تواند از این دروس بهره گیرند.

وی با بیان این که برخی دروس علمای نجف اشرف از شلوغ ترین‌ کرسی‌های درسی در عراق به شمار می‌آیند، اظهار داشت: طلاب و فضلای حوزه علمیه در نجف اشرف در پای دروس علما و مراجع حضور چشمگیری دارند و حوزه‌های علمیه در این شهر بسیار فعال و پویا است.

مدیر مؤسسه صدای بهار یادآور شد: در حال حاضر دروس خارج فقه و اصول آیت الله آل‌راضی و ایروانی در یکی از مدرس‌های حرم حضرت علی(ع) برگزار می‌شود که با چند ساعت تاخیر فایل صوتی دروس این علما در بخش آرشیوی سایتwww.eshia.ir قرار می‌گیرد.

وی گفت: در تلاش هستیم با همکاری شاگردان علمای حوزه علمیه نجف، بخش آرشیو متنی دروس آن‌ها را نیز فعال کنیم تا کاربران بتوانند به راحتی به تطبیق مباحث علمی خود در سراسر جهان بپردازند./917/ت302/ص
ارسال نظرات