۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۷۹۰۰۱

طرح ارزیابی نقش علوم تربیتی و جایگاه و فعالیت مراکز تربیتی در سطح کشور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا- دبیر اجرایی انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم گفت: طرح ارزیابی نقش علوم تربیتی و جایگاه و قلمرو فعالیت مراکز تربیتی در سطح کشور با هدف بدست آوردن وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب برگزار می ‌شود.
انجمن تعليم و تربيت اسلامي حوزه


حجت الاسلام کریمی، دبیر اجرایی انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: یکی از کارهایی که سال گذشته در انجمن تعلیم و تربیت حوزه برگزار شد، تغییرات اساسی در چارت سازمانی این انجمن با در نظر گرفتن انتظارات از سوی حوزه علمیه، آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی است.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر اسلامی شدن علوم انسانی تاکید فراوان دارند، گفت: انجمن تعلیم و تربیت در این راستا ، درس تفسیر تربیتی ‏قرآن را با حضور حجت الاسلام اعرافی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه هدف انجمن، شناخت و معرفی مجموعه فعالیت هایی است که در حوزه تربیت اسلامی انجام می شود. گفت: تا به حال دو نمایشگاه با حضور مراکز تربیتی ای که در قم مشغول به فعالیت هستند، برگزار کرده ایم که این نمایشگاه فرصتی در جهت معرفی آثار این مراکز و شناسایی محققان تربیتی بوده است.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر مراکز تربیتی در قم فعالیت دارند، دو نمایشگاه قبلی به این شهر منحصر شد اما در پی برگزاری این برنامه در شهر مشهد نیز هستیم که البته باید نیاز سنجی مناسب در این راستا صورت گیرد.

دبیر انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم گفت: طرح ممیزی را در دستور کار قرار داریم که هدفش بررسی نقش علوم تربیتی و جایگاه و قلمرو فعالیت مراکز تربیتی در سطح کشور و مقایسه با چند کشور خارجی است تا وضعیت موجود این علم در سطح کشور محک زده شود و بتوانیم با توجه به نیازها، و ارایه راهکارها به وضعیت مطلوب برسیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات