۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۳
کد خبر: ۷۸۵۵۳
آیت‌الله مکارم شیرازی:

مسؤولان با همت و کار مضاعف کم‌کاری‌ها را جبران کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نامگذاری سال 89 به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف را بسیار مناسب خواند و از مسؤولان خواست با همت و کار مضاعف کم‌کاری‌ها را در کشور جبران کنند.
ديدار محسن رضايي با آيت الله مکارم شيرازي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه یکشنبه، 15 فروردین ماه در دیدار شهردار و معاونان شهرداری قم با اشاره به برخی مشکلات موجود در این شهر گفت: شهر قم متعلق به همه جهان تشیع است و بزرگ ترین حوزه علمیه جهان در قم فعال است و باید نگاه مسؤولان و مدیران کشوری به این شهر فراملی باشد و هرگز آن را با شهرها دیگر مقایسه نکنند.

وی شهر قم راکانون علمای جهان اسلام معرفی کرد و افزود: در حال حاضر حوزه علمیه قم به پشتوانه مراجع تقلید اداره می شود، تربیت مبلغان، مسؤولان عقیدتی سیاسی، ائمه جمعه و جماعت و رایزان فرهنگی از جمله خدماتی است که حوزه علمیه قم برای نظام و کشور داشته است به همین دلیل باید نگاه مسؤولان به شهر قم نگاه متفاوتی باشد.

این مرجع تقلید خطاب به مسؤولان شهرداری قم گفت: با توجه به خدمات ارزنده ای که حوزه علمیه قم به نظام دارد شما باید از مسؤولان کشور به صورت طلبکارانه بخواهید که نگاهشان را به شهر قم تغییر بدهند؛ زیرا آبروی نظام در قم است.

وی تاکید کرد:‌در حال حاضر امکانات و وضعیت فعلی در شهر قم مطلوب نیست؛ باید کاری کنیم آبروی نظام در این شهر حفظ شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال همت مضاعف و کار مضاعف اظهار داشت: این نام گذاری که از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت بسیار به جاست و باید مسؤولان با همت مضاعف و کار مضاعف کم‌کاری‌ها را برطرف کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت و سازهای بی‌رویه در هسته مرکزی شهر انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در هسته مرکزی شهر برخی از مراکز تجاری ساخته می‌شود بدون این که امکانات اولیه را برای مشتریان خود فراهم کنند به همین دلیل مردم با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، نبود پارکینگ کافی در هسته مرکزی را از دغدغه‌های اصلی مردم دانست و خاطر نشان کرد: بسیاری از کسانی که در هسته مرکز شهر زندگی می‌کنند به دلیل نبود پارکینگ کافی در رنج هستند و بسیار از مشتریان مراکز تجاری به اجبار خودروهای خود را در اطراف منازل مسکونی پارک می‌کنند که این امر سبب نگرانی بیشتر مردم شده است.

وی اجرای طرح ترافیکی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) را مناسب دانست و افزود: گرچه راهنمایی و رانندگی برای کاهش ترافیک در اطراف حرم طرحی را به اجرا در آورده است؛ ولی چنین برنامه‌های نیاز به همکاری هر چه بیشتر مسؤولان دارد تا با همدلی و همکاری هر چه بیشتر برای شهر قم تلاش کنند./917/پ202/ص
ارسال نظرات