۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۷۷۸۱۵
آیت الله موسوی جزایری:

اتحاد مسلمانان توانایی اضمحلال صیهونیست را دارد

خبرگزاری رساـ آیت الله موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه گفت: اگر مسلمانان در مسأله فلسطین متحد می شدند؛ امروز دیگر اثری از اشغالگری صهیونیست های ظالم نبود.
آيت الله موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان - خطبه هاي نماز جمعه کوت عبدالله اهوازبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز‌ امروز در خطبه‌های نماز کوت عبدالله اهواز اتحاد و وحدت را مسدله‌ای عقلانی و واجبی دینی برشمرد و گفت: بر همه مسلمانان است که در همه موضوعات اتحاد را لحاظ کنند و از تفرقه و تشتت بپرهیزند.

وی افزود: اتحاد رمز عزت، شوکت و اقتدار هر ملت است و اگر مسلمانان در مسأله فلسطین متحد می شدند؛ امروز دیگر اثری از اشغالگری صهیونیست های ظالم نبود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان حرکت در راستای نزدیک کردن دل‌ها را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس تعالیم اسلام، مسلمانان باید با عطوفت و مهربانی به هم نزدیک شوند، برادری ها را مستحکم کنند تا بتوانند از این طریق بر مشکلات، فساد و فتنه غلبه یابند.

امام جمعه اهواز صله رحم، امربه معروف و نهی از منکر، نماز جماعت و جمعه را از اسباب مهم ایجاد وحدت دانست و بیان داشت: این امور ایمان، اخوت و تقوا را در انسان تقویت می کند.

آیت الله موسوی جزایری همچنین در خطبه دوم نماز جمعه به سرگذشت گروه های مبارزاتی و شعارهای آنان پیش از انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: برخی با شعار آزادی و برخی با شعار اسلام خواهی وارد میدان مبارزه با رژیم ستم‌شاهی شدند، حضرت امام(ره) هم پیشتاز مبارزان در این عرصه حضور داشت و در اوج مبارزات شعار استقلال، آزدای، جمهوری اسلامی را به عنوان دکترین این نهضت بیان کرد.

وی افزود: استقلال به این معنا است که دولت و ملت ایران اسلامی باید آن قدر قدرتمند شود که نیازی به خارج نداشته باشد، ما مبارزه کردیم تا زیر بار ظلم آن ها نباشیم، پس باید نیرومند شویم و در همه میدان های صنعتی، علمی و نظامی نیاز های خود را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به آمار دانشگاهیان نسبت به پیش از انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: درهای علوم بر همه باز است و همه تکلیف داریم که معلومات خود را تقویت کرده و مایه افتخار جامعه خود شویم.

وی تاکید کرد: انرژی هسته ای که از سوی جوان های این کشور به‌دست آمد، فقط در آزمایشگاه های ویژه آن نیرو و انرژی ایجاد نکرد، بلکه روحیه همه ملت ایران را تقویت کرد.

آیت الله موسوی جزایری تقویت روحیه و امید را ابزار مهم برای استمرار حرکت انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مؤمنان باید قدر انقلاب خود را بدانند و نظام جمهوری اسلامی را که بر اساس تعالیم دینی و در خط ولایت اهل بیت (ع) پاس بدارند.

وی همچنین به برگزاری نماز جمعه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: ما در زمان جنگ نماز جمعه را رها نکردیم، به هواپیماهای در حال پرواز و انفجار ها اعتنا نمی کردیم و با قوت نماز ها اقامه می شد، امروز نیز ما باید با همان قدرت و قوت بلکه بالاتر در صحنه‌ها حاضر باشیم و سرما و گرما ما از ادای تکالیف باز ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکیدکرد: بر برکت مجاهدت های بسیاری که در انقلاب صورت گرفت، امروز کشور ما به عنوان ‌یک ابرقدرت در دنیا مطرح است و همه حتی دشمنان ما به اعتراف دارند./945/پ202/س
ارسال نظرات