۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۷۷۸۵
آیت الله امامی کاشانی:

طلاب جوان برای دستیابی به موفقیت از زندگی بزرگان و علما درس بگیرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران جامعیت را یکی از مهم ترین ویژگی تالیفات و آثار مرحوم علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی دانست و گفت: این علامه در هر حوزه ای آثار و تالیفاتی دارد و آثار وی به گونه ای است که هم عالمان می توانند از آن بهره بهره مند شوند و هم عامه مردم.
آيت الله امامي كاشاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت شهر تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری، روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری کنگره بزرگداشت علامه ملاحبیب الله شریف کاشانی، که با حضور علما، شخصیت های حوزوی و مدیران استان قم، در سالن اجتماعات پژوهشکده علوم و معارف قرآنی اهل بیت(ع) وابسته به آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران، در سخنانی با تجلیل از جایگاه علمی و معنوی علامه ملا حبیب الله کاشانی، ابراز داشت: این عالم فقید در عصر خود از برجسته ترین عالمان بود و در حوزه های مختلف فقهی، اصولی، ادبی و دیگر علوم آثار و تالیفات متعددی داشت.

وی جامعیت را یکی از مهم ترین ویژگی تالیفات و آثار مرحوم علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی خواند و تاکید کرد: این عالم در هر حوزه ای آثار و تالیفاتی دارد و آثار وی به گونه ای است که هم عالمان و هم مردم می توانند از آن بهره بهره مند شوند.

آیت الله امامی کاشانی افزود: به عنوان مثال برخی از آثار این علامه در حوزه های فلسفی و کلامی برای علما می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از دیوان اشعار وی نیز عموم مردم می توانند استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه علما و بزرگان الگویی مناسب برای جامعه و طلاب جوان هستند تاکید کرد: علما و بزرگان ما با قناعت، زهد، تقوا و اخلاصی که داشتند به مراتب عالیه دست یافتند و طلاب جوان برای رسیدن به موفقیت، باید از زندگی این بزرگواران درس بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری تذکراتی، طلاب را به علم آموزی، تلاش و کوشش و خوب درس خواندن فراخواند و گفت: طلاب جوان باید خوب درس بخوانند، قناعت داشته باشند و بدانند که رمز موفقیت بزرگان ما در قناعت بوده است.

آیت الله امامی کاشانی بیان داشت: طلاب باید در زندگی فردی خود همواره قناعت داشته باشند و بدانندکه زندگی مرفه انسان را به جایی نمی رساند. /924/پ202/ف.

ارسال نظرات