۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۷۷۲۱۱
امام جمعه زنجان:

وهابیت عامل اصلی تفرقه در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تشریح مبانی وحدت شیعه و سنی گفت: وهابیت عامل اصلی تفرقه در بسیاری از کشورهای اسلامی است.
امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی واعظی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، روز گذشته در خطبه‌‌های نماز جمعه اظهار داشت: وهابیت به عنوان بزرگ‌ترین معضل جهان اسلام، عامل اصلی تفرقه میان شیعه و سنی است.

امام جمعه زنجان گفت: وهابیت ‌ برای تقابل با اقتدار شیعه و مطرح کردن خود به ترور و انفجار رو آورده‌ و مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند، جهان اسلام برای وحدت واقعی ابتدا باید با عقاید افراطی وهابیت مقابله کند.

خطیب جمعه زنجان با بیان این‌که شیعه به عصمت مطلق تکیه دارد، ادامه داد:‌ مسأله اقتدار فرهنگی شیعه در اصول و فروع بدون کمترین مبالغه حرف اول و آخر را می‌زند.

وی با اشاره به این‌که نظام جمهوری اسلامی به رهبری یک مرجع تقلید شکل گرفت، تصریح کرد: حرف نظام اسلامی در دنیا این است که بندگی تنها پرستش خدا است و نفی فرعونیان و کسانی که راه آنان را می‌روند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مهم‌ترین بحث و چالش امروز در کشورهای غربی و اروپایی، مسأله ولایت فقیه و حکومت دینی است، اظهار داشت: امروز دشمنان با طرح‌ریزی و هدایت توطئه‌های مختلف برای ایجاد تفرقه بین مردم و دور کردن آنان از اصل ولایت فقیه تلاش می‌کنند.

وی با بیان این‌که با وجود توطئه‌های دشمنان، ولایت فقیه و حکومت دینی در سراسر دنیا منتشر می‌شود، ادامه داد: امیدواریم این نوری که از ایران اسلامی نشأت گرفته است در آینده نزدیک چشم دنیا را به حقیقت روشن و خیره سازد.

امام جمعه زنجان با تأکید بر این که ‌بندگی خدا‌ به عنوان تنها حرف خلاصه شده شیعه و نظام جمهوری اسلامی است، افزود: وهابیت با شبهه افکنی در عقاید شیعه نمی‌تواند، صفوف منسجم مسلمانان در کشورهای اسلامی را بر هم زند./935/پ202/س

ارسال نظرات