۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۷۷۱۰۶

همایش روحانیان شیعه و سنی آذربایجانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش وحدت و هم اندیشی روحانیان شیعه و سنی شهرهای ماکو، شوط و پلدشت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) برگزار شد.
هفته وحدت، اتحاد، وحدت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت‌الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو، روز گذشته در همایش وحدت روحانیون شیعه و سنی اظهار داشت: باید به تکلیف اسلامی خود و آنچه برای بیداری اسلامی لازم باشد، عمل کنیم، چه سنی و چه شیعه بایستی همواره در جهت وحدت مسلمانان قدم بردارد.

وی با تشریح دلایل عقلی و نقلی ضرورت وحدت در جهان اسلام گفت: اسلام به مقوله وحدت که به عنوان یک اصل عقلی مورد پذیرش تمام عقلای عالم است، نگاه می کند و عمل به امر خلاف عقل و شرع گمراهی را به دنبال دارد.

امام جمعه ماکو با تأکید بر این‌که نظام اسلامی پس از گذشت 31 سال توانسته وحدت و انسجام اقوام و مذاب اسلامی را به خوبی حفظ کند، تأکید کرد: امروز و در این نقطه حساس، رسالت روحانیت پرهیز از عواملی است که می‌تواند وحدت شکن و صف شکن باشد.

امام جمعه ماکو با اشاره به توطئه‌های روزافزون دشمنان در تفرقه افکنی میان مردم و علمای شیعه و سنی خاطرنشان کرد: دشمن‌‌شناسی، موقعیت‌شناسی و بصیرت از ویژگی‌‌های علمای شیعه و سنی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رنجبری افزود: فرق ضاله ساخته و پرداخته انگلیس و استکبار جهانی جایی در بحث‌های تقریب مذاهب ندارند؛ چون ذات وجودی آنان تفرقه و چندگانگی میان مسلمانان است.

همچنین ملاعلی جاسمی، یکی از روحانیون اهل سنت شهرستان ماکو در سخنانی لازمه تحقق وحدت واقعی میان شیعه و سنی را بازگشت به سیره نبوی دانست./935/پ202/س

ارسال نظرات