۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۷۰۵۱
مدیر حوزه‌های علمیه:

وحدت بین مردم ایران سبب یأس دشمنان نظام شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: وحدت و حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و نهم دی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبید و سبب یأس کسانی شد که فکر می کردند نظام اسلامی در بین مردم جایگاهی ندارد.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه در مراسم رونمایی از طرح بزرگ دانشنامه سیره نبوی که صبح امروز دوازدهم اسفندماه در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد به اهمیت هفته وحدت اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی‌(ره) با دید الهی خود، سالگرد میلاد پیامبر اکرم(ص) را با عنوان هفته وحدت تأیید کرد.

وی در ادامه افزود: وحدت بین اقشار مختلف مردم سبب پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد که با همین اتحاد و همدلی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به حوادث اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: در زمان حساسی که دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام اسلامی به طمع افتادند، وحدت و حضور آگاهانه مردم در راهپیمایی 22 بهمن و نهم دی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبید و سبب یأس کسانی شد که فکر می کردند نظام اسلامی در بین مردم جایگاهی ندارد.

وی خواستار برگزاری جلسات مختلف، سخنرانی ها و مصاحبه های متعدد در هفته وحدت شد و اظهار داشت: برنامه های متنوعی که در راستای آگاهی و بصیرت دادن به مردم در هفته وحدت برگزار می شود، سبب حمایت همه جانبه آنان از نظام اسلامی خواهد شد.

آیت‌الله مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تدوین دانشنامه سیره نبوی در حوزه علمیه قم، گفت: تدوین دانشنامه سیره نبوی از سوی فضلا و فرهیختگان حوزه علمیه قم با سابقه علمی روشن از ارزش بالایی برخوردار است.

وی افزود: در تدوین سیره نبوی، سیره های گذشته و تاریخ هایی که در قرن های متوالی در رابطه با حضرت رسول اکرم(ص) نوشته شده از سوی فضلای حوزه علمیه قم جمع آوری شده که قابل تقدیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که قرآن کریم روش پیامبر و سیره آن حضرت را برای امت اسلام الگو قرار داده است، ابراز داشت: یکی از راه های بهتر شناختن حضرت رسول اکرم(ص) مطالعه سیره ایشان است.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اخلاق پیامبر اکرم(ص) اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) یک انسان کامل الهی است و تبعیت از سیره آن حضرت باید در بین طلاب علوم دینی پررنگ تر و روشن تر دیده شود تا جهانیان به اسلام، تشیع و حوزه های شیعه جذب شوند.

وی در ادامه با اشاره به دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه آن را منشور اخلاقی حوزه های علمیه معرفی کرد و گفت: هر کدام از طلاب علوم دینی اخلاق نبوی را الگوی خود قرار دهند. /920/پ202/ص
ارسال نظرات