۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۷۰۴۵
آیت الله مصباح یزدی در مراسم عمامه گذاری طلاب:

لباس طلبگی انسان را به یاد خدا می اندازد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی گفت: مهم ترین فضیلتی که می شود برای لباس مقدس روحانیت ذکر کرد این است که انسان بدون هیچ گونه هزینه و صرف وقتی به جامعه خدمت می کند و مردم را به یاد خداوند تبارک و تعالی می اندازد.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به جایگاه مهم روحانیون ابراز داشت: برخی از کارها وجود دارد که در آن انسان بدون هیچ گونه هزینه ای می تواند به جامعه خدمت کند و از جمله آنها پوشیدن لباس مقدس روحانیت است.

وی با تبریک به طلابی که به لباس مقدس روحانیت درآمده اند افزود: مهم ترین فضیلتی که می شود برای لباس مقدس روحانیت ذکر کرد این است که انسان بدون هیچ گونه هزینه و صرف وقتی به جامعه خدمت می کند و مردم را به یاد خداوند تبارک و تعالی می اندازد.

آیت الله مصباح یزدی گفت: جامعه و مردم وقتی به این لباس نگاه می کنند، ناخودآگاه به یاد دین و خدا می افتند و این توفیق کمی نیست.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم اضافه کرد: این لباس مقدس برای خود فرد نیز تعهدی بوجود می آورد که رسما خدمت گذار اهل بیت است و توجه به پذیرفتن این مسؤلیت مهم باعث می شود انسان از لغزش های شیطانی به دور باشد.

وی گفت: افرادی که ملبس به لباس روحانیت نیستند در کارهایشان آزادتر هستند و ممکن است کارهایی انجام دهند که مورد رضایت خداوند نباشد اما فرد روحانی به خاطر لباس و مسؤولیتی که دارد مراقب خود است تا خدایی ناکرده لغزش و خطایی از او سر نزد.

آیت الله مصباح در بخش دیگری از سخنانش با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام صادق(ع) و گرامی داشت هفته وحدت تصریح کرد: امیدواریم افرادی که این لباس مقدس را پوشیده اند بیش از پیش مورد عنایت و توجه حضرت ولی عصر(عج) باشند و وظایف و ماموریت های خود را به درستی بشناسند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات