۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۶۹۱۷
با حضور آیت‌الله مصباح یزدی؛

جشن عمامه گذاری 600 نفر از طلاب حوزه علمیه قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته وحدت و ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) مراسم جشن عمامه گذاری 600 نفر از طلاب حوزه علمیه با حضور آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار می‌شود.
عمامه گذاري
حجت الاسلام سید عیسی موسوی خواه، مسؤول اداره تلبس معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: همزمان با هفته وحدت و روز ولادت حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)، مراسم جشن عمامه گذاری با عنوان رهپویان فقاهت و تزکیه 600 نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه در قم برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با حضور آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، عضو خبرگان رهبری از ساعت 10 صبح، 12 اسفندماه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام موسوی خواه با بیان این که تمامی 600 طلبه شرکت کننده در این مراسم در سال جاری مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شده‌اند، خاطر نشان کرد: در مراسم عمامه گذاری حدود 35 نفر از طلاب به صورت نمادین به دست آیت‌الله مصباح یزدی ملبس می‌شوند.

وی قبولی پایه ششم حوزه، گذراندن مصاحبه و دریافت مجوز تلبس را از شرایط پوشیدن لباس روحانیت برشمرد و افزود: در آینده کسانی که در مصاحبه موفق نشوند در طرح معرفت به صورت آموزشی در بیست جلسه و حدود چهل ساعت شرکت خواهند داشت./917/پ202/ص
 
ارسال نظرات