۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۶۷۵۴۴
وزیر کشور:

در تعیین استانداران بر مبنای وفاق عمل می‌کنیم

در تعیین استانداران بر مبنای وفاق عمل می‌کنیم
مؤمنی با اشاره به مشکلات استان اصفهان و ریشه داشتن این مشکلات در مسأله بی آبی اصفهان، گفت: قول می‌دهیم دولت چهاردهم گام‌های دولت‌های قبلی را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر اسکندر مؤمنی وزیر کشور، در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان، با بیان اینکه رییس جمهور معتقد به تشکیل دولت وفاق ملی است، گفت: رییس جمهور معتقد است یک تفکر و یک جناح توان تشکیل دولت ندارد و ایران برای همه است و با وفاق و همبستگی ملی باید کشور را بسازیم، دشمن در کمین است و بدون وفاق و همبستگی نمی‌توانیم بر مشکلات کشور فائق بیاییم.

وی ادامه داد: در تعیین استانداران بر مبنای وفاق عمل می‌کنیم، همه استانداران بر اساس شاخصه‌های تعیین شده نظیر کارآمدی، شایستگی، مردم‌داری و مردم محوری و با ارزیابی های لازم تعیین می‌شوند و مسأله جناح و تفکر در این زمینه مطرح نیست.

وزیر کشور با اشاره به اینکه پیشنهادات در خصوص استاندار اصفهان بررسی شد و اصلح‌ترین گزینه برای تصدی این پست در نظر گرفته شد، اظهار کرد: دکتر جمالی‌نژاد رتبه اول پیشنهادات به وزارت کشور بود و با رأی همه اعضای کابینه دولت به عنوان استاندار اصفهان انتخاب گردید. تلاش‌های دکتر مرتضوی و خدمات وی از ذهن مردم پاک نخواهد شد و مردم زحمات دکتر مرتضوی را فراموش نخواهند کرد.

مؤمنی با بیان اینکه جایگزین کردن فردی بجای دکتر جمالی‌نژاد در وزارت کشور کار دشواری بود، خاطرنشان کرد: استان اصفهان مهد دانشمندان و علمای بزرگ و مهد علم و فرهنگ و هنر بوده و همیشه یکی از ستون‌های یکپارچگی و همبستگی بوده و در دوران معاصر هم هیچ زمانی اصفهان از پای ننشسته است، چه در زمانی که در یک روز ۳۷۰ شهید بر دستان این مردم تشییع شد و در صحنه‌های بعدی در تشییع جنازه‌ها نظیر تشییع آیت الله ناصری و استقبال و بدرقه شهید نیلفروشان مردم همیشه حضور داشتند و باید  بر این همه غیرت و تلاش و کوشش و ایستادگی مردم اصفهان درود بفرستیم.

وی با اشاره به مشکل بی آبی اصفهان، تصریح کرد: مشکلاتی دیگر نظیر فرونشست نیز حاصل مشکل آب اصفهان است و همه باید بپرسیم در گذشته چه اشتباهاتی رخ داده که امروز وضعیت بدین صورت است، اما امروز باید برای حل این مشکلات چاره اندیشی کرد و در آینده نزدیک سفرهای متعددی برای مدیریت بهینه و ترسیم آینده بهتر برای موضوع آب اصفهان خواهیم داشت.

وزیر کشور موضوعات زیست محیطی را هم برخاسته از موضوع آب اصفهان و صنایع آلاینده استان اصفهان عنوان کرد و گفت: قول می‌دهیم دولت چهاردهم همه تلاش خود را به کار خواهد بست که گام‌های دولت‌های قبلی را ادامه داده و با استفاده از متخصصین و دانشمندان به حل مشکلات اصفهان و بهبود شرایط کمک کند. توجه به مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان از جمله مسائلی است که در دستور کار دولت قرار دارد و باید تنها دغدغه آنها تولید و سرمایه‌گذاری باشد و لازم است همه بسترها در این زمینه فراهم آید./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات