۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۶۷۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

امروز پیام اهل بیت از قم به سرتاسر عالم انتشار یافته است

امروز پیام اهل بیت از قم به سرتاسر عالم انتشار یافته است
سخنران محفل معارفی حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه اندیشه قم استکبار ستیز است و فساد جهانی را مهار می کند، گفت: مراد از اهل قم الزاماً به معنای ساکنان قم نیست بلکه افرادی در شهرهای دیگر زندگی می کنند اما به این مکتب دل بسته اند نیز شامل اهل قم می شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ائمه علیه السلام را برخوردار از بالاترین جایگاه عصمت برشمرد و ابراز کرد: اگر چه پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیهم السلام از بالاترین جایگاه و مقام عصمت برخوردار می باشند اما عصمت اختصاص به چهارده معصوم پاک ندارد بلکه برخی از امامزادگان همچون ابالفضل العباس علیه السلام، حضرت زینب و حضرت معصومه سلام الله علیهما هم به مقام عصمت رسیدند. عصمت یعنی گناه در زندگانی آنها راه نداشته و بلکه بالاتر فکر گناه هم در ذهن آنها راهی به خود پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه انسان به جایی می رسد که شیطان بر او تسلط ندارد، افزود: سلطنت شیطان برکسی است که خودشان بخواهند و اجازه تسلط را به شیطان رجیم داده و با او همنشین شوند، در احوالات آقازاده بزرگوار امام حسین علیه السلام، حضرت علی اکبر چنین آمده که ایشان به مقام عصمت رسیده بود چرا که با خدا رابطه امن برقرار کرده بودند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به فضائل بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت معصومه (س) فضائل بی شماری دارند از جمله اینکه ایشان دختر، خواهر و عمه امام هستند و مورد بشارت امام صادق علیه السلام قرار دارد که فرمودند برای خدای متعال حرمی است و آن مکه باشد، پیامبر حرمی دارد و آن مدینه است و برای امیرالمومنین حرمی است و آن کوفه باشد و برای ما اهل بیت حرمی است و آن شهر قم است که در آینده بانویی از فرزندان من در شهر قم مدفون می شود و آنقدر مقامش رفیع است که تمام شیعیان به شفاعت آن بانوی بزرگوار وارد بهشت می شوند. روای می گوید آن زمان هنوز موسی بن جعفر علیه السلام به دنیا نیامده بودند.

جایگاه زیارت حضرت معصومه در سیره علمای شیعه

استاد حوزه و دانشگاه افزود: علماء ما برای مقام بانوی کرامت جایگاه ویژه ای قائل بودند امام راحل در زمانی که در قم بودند هرروز به زیارت می آمدند، رهبر انقلاب هرگاه فرصت کنند به حرم مشرف می شوند. مرحوم ملاصدار که از بزرگترین فلاسفه دوران ما است در دهستان کهک زندگی می کردند که می گوید هر گاه به مشکلات علمی لاینحل برمی خوردم به کنار ضریح حضرت می آمدم، متوسل می شدم و گره های بزرگ علمی را با توسل به حضرت باز می کردم.

سخنران مذهبی با ابراز اینکه خدای متعال قبر بی بی فاطمه معصومه(س) را به جای قبر مخفی مادرشان حضرت زهرا (س) قرار داده اند، گفت: در احوالات آیت الله مرعشی آورده اند که پدرم چهل شب در حرم امیرالمومنین (ع) بیتوته کردند و در عالم رویا از حضرت نشانی از قبر مادرمان زهرا را تقاضا کردند که امیرالمومنین (ع) فرمودند به زیارت قبر فاطمه معصومه در قم برو که به جای قبر مادرتان زهرا است و آیت الله مرعشی می فرماید از آن تاریخ مجاور قم شدم و شصت سال نمازهایم را در کنار قبر حضرت بجا آوردم.

وی با اشاره به آثار تمدنی هجرت حضرت معصومه (س) به شهر قم ابراز کرد: نباید جایگاه حضرت معصومه (س) را صرفا در حد فضائل شخصی ببینیم. این بانوی گرانقدر در رابطه با حوادث آخرالزمان تاثیرگذار است و با آمدن ایشان به شهر قم این شهر تبدیل به مرکز ولایتمداران عالم و محبان اهل بیت علیهم السلام شد.

قم با هجرت فاطمه معصومه به مرکزیت فقه شیعه تبدیل شد

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بعد از شهادت حضرت معصومه (س) روایان حدیث در این شهر جمع شدند و قم تبدیل به شهر علم و فقاهت و مرکزیت فقه شیعی در جهان شد. جایگاهی که قم در آخرالزمان به خود اختصاص می دهد تنها بخشی از برکات این بانوی با فضیلت و با کرامت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: شهر قم به برکت وجود فاطمه معصومه (س) طبق پیش بینی امام صادق (ع) تبدیل به کانون انتشار معارف می شود و حوزه علمیه از برکات این بانوی با برکت در شهر قم است.

وی با اشاره به اینکه در دل دانشگاه آمریکا علیه صهیونیست ها قیام می کنند، اذعان کرد:  خداوند در آیه 4 سوره اسراء خطاب به بنی اسرائیل فرموده است «وَ قَضَيْنا إِلى‏ بَني‏ إِسْرائيلَ فِي الْكِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ» لَتُفْسِدُنَّ به معنای فساد معمولی نیست بلکه یعنی صهیونیست ها فسادی در مقیاس جهانی انجام می دهند.

مردم قم فساد جهانی را مهار می کنند

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: در ادامه خداوند می فرمایند وقتی یکی از این مرتبه ها فرا رسید ما بندگانی بسیار قدرتمند داریم که برای ما هستند و شهر به شهر دنبال شما می گردند و شما را به سزای اعمالتان می رسانند و این وعده قطعی خداوند و حتما فرا می رسد. راوی می گوید از امام صادق (ع) پرسیدم این افراد چه کسانی هستند که خداوند اینگونه از آنها تمجید می کند. حضرت سه مرتبه فرمود «هم والله اهل القم» به خدا قسم مردم قم هستند. مردم قم فساد جهانی را مهار می کنند و در برابر جنایت و خیانتی که مقیاسی بین الملی دارد قیام می کنند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به انقلاب امام راحل تصریح کرد: دست نشاندگان مستکبران عالم از ایران بیرون رانده می شوند و آرام آرام این انقلاب از یک حرکت ملی به منطقه ای تبدیل می شود و عراق، لبنان، فلسطین و یمن تحت تاثیر این حرکت قرار می گیرد و اهل قم فساد جهانی صهیونیست ها را جمع خواهند کرد.

اندیشه قم استکبار ستیز است

وی ادامه داد: مراد از اهل قم الزاماً به معنای ساکنان قم نیست بلکه افرادی در شهرهای دیگر زندگی می کنند اما به این مکتب دل بسته اند نیز شامل اهل قم می شوند. اساسا انقلاب اسلامی ایران که آثار آن در کل منطقه آشکار شده است، انقلاب اهل قم و قیام و تاثیر گرفته از فکر و فقاهت شیعی است که در پیرامون این بانوی بزرگوار شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: اینکه بگوییم هجرت حضرت معصومه بخاطر دلتنگی برای برادر بوده، قطعا جفا به این بانوی گرانقدر است بلکه ایشان اهل جهاد بودند و پس از رسیدن به نزدیکی قم کربلایی در کنار این شهر شکل گرفت و بر اثر همان حادثه به شهادت رسیدند. 

وی در پایان گفت: امروز پیام اهل بیت از قم به سرتاسر عالم انتشار یافته است و مردم به واسطه مجاهدت های مجاهدین قم و راهنمایی علما، مراجع تقلید و امامین انقلاب جریان حق و باطل را می شناسند.

ارسال نظرات