۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۶۷۳۹۳
رئیس دانشکده دین و رسانه مطرح کرد؛

ایجاد نگاه جامع به رسانه های نوین در همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین

ایجاد نگاه جامع به رسانه های نوین در همایش دین، فرهنگ و رسانه های نوین
اکبری گفت: همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در طول یک سال گذشته توانست نگاه جامعی به این حوزه معرفتی داشته باشد اما در عین حال جای کار فراوانی در این عرصه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کمال اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه در آیین اختتامیه همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که عصر روز گذشته در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌های نوین در زندگی امروز، گفت: در حال حاضر رسانه‌ها خصوصاً رسانه‌های نوین از حوزه فرهنگ سازی و شکل‌گیری باورها تا حوزه کنش و رفتارهای بیرونی را تحت الشعاع خود قرار داده‌اند.

رئیس دانشکده دین و رسانه به گستره رسانه‌های جدید اشاره کرد و افزود: امروز رسانه‌های نوین از خصوصی‌ترین فضای افراد تا مهم ترین عرصه‌های عمومی کشور مانند اقتصاد را در بر گرفته‌اند.

اکبری با بیان اینکه ارزش ها، مهمترین عنصر قوام‌بخش جامعه هستند، عنوان کرد: با روی کار آمدن رسانه های جدید باید دید، ارزش‌ها در جامعه چه ویژگی‌هایی پیدا می‌کنند؛ همچنین بررسی هستی شناسی رسانه‌های نوین برپایه منابع دینی و چالش‌ها و فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنند، از اهمیت فراوانی برخوردار است. 

وی با اشاره به اهمیت یافتن راهکارهای بهره گیری از رسانه های نوین، اظهار داشت: به دنبال شناخت ماهیت رسانه های جدید هستیم؛ شناخت اثرات این رسانه ها بر عرصه دین و فرهنگ نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس دانشکده دین و رسانه از همکاری گسترده دانشگاه و مراکز علمی با دبیرخانه همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین خبر داد و افزود: ۳۳۶ مقاله توسط دبیرخانه این همایش دریافت شد؛ همچنین ۱۵۳ مقاله نگارش شده به دبیرخانه این همایش رسید؛ از میان این مقالات، در طول دو روز ۴۰ مقاله در ۶ نشست تخصصی در قم و تهران ارائه شد. 

اکبری با اشاره به برگزاری میزگردهای تخصصی سکوهای انتشار محتوا در حاشیه برگزار همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین، خاطرنشان کرد: همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در طول یک سال گذشته توانست نگاه جامعی به این حوزه معرفتی داشته باشد در عین حال جای کار فراوانی در عرصه رسانه‌های نوین وجود دارد.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۱۸ پیش نشست در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف برای همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار شده است، گفت: برگزاری این پیش‌نشست ها نشان می‌دهد که مراکز علمی کشور، نگاه مثبت نسبت به این همایش‌داشته اند.

اکبری در پایان از همه دست‌اندرکاران و همکاری کنندگان در برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین از جمله سازمان صدا و سیما، دانشگاه صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شبکه‌های مختلف تلویزیونی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظرات