۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۶۷۲۰۵
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد؛

ارسال بیش از ۷ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره «مَحرم مُحرّم»

ارسال بیش از ۷ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره «مَحرم مُحرّم»
رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه فراخوان این سوگواره همزمان با آغاز ماه محرم اعلام شد، گفت: بیش از ۷ هزار اثر به دبیرخانه سوگواره «مَحرم مُحرّم» ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، فرهاد فرامرزیان، ظهر امروز در آیین اختتامیه سیزدهمین سوگواره «مَحرم مُحرّم» در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان گفت: فراخوان سیزدهمین دوره سوگواری ملی فرهنگی هنری(مَحرم مُحرّم) در هفت بخش عکس، پوستر، تایپوگرافی، داستان کوتاه و دلنوشته، پادکست و خبر با آغاز ماه مُحرم در دانشگاه‌های کشور منتشر شد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان افزود: محورهای این سوگواره شامل آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه مُحرم، کودکان و مُحرم، زنان و مُحرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل الله، پیاده‌روی اربعین، نادیده‌های مُحرم و اربعین، امر به معروف و نهی از منکر و سایر موضوعات مرتبط است

وی گفت: این سوگواره با یک دبیرخانه مرکزی در لرستان و شش دبیرخانه اقماری و مشارکت واحدهای جهاد دانشگاهی در استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، فعالیت کرده است.

فرامرزیان در ادامه با بیان اینکه دبیرخانه و هریک از بخش‌های هفتگانه در یکی از استان‌ها مستقر شده است، افزود: بیش از 7هزار اثر به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر واحدهای جهاد دانشگاهی، دستگاه‌های متولی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای امر به معروف و نهی از منکر، وزارت علوم، دانشگاه‌های مادر در استان‌های هفت‌گانه، دانشگاه فرهنگیان، حوزه هنری، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد ایران‌شناسی و شرکت توزیع برق استان لرستان، اداره کل زندان‌های استان لرستان مشارکت داشته‌اند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات