سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید شهدا نمرده‌اند؛ بلکه زنده‌اند و نزد خداوند رزق‌وروزی می‌خورند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری یادآور شد: جوانان و دانش‌آموزان دارای ویژگی‌های مهمی بودند که توانستند مدال افتخار شهادت را کسب نمایند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و ویژگی خاص شهدای دانش‌آموز این بود که هم‌فکر با ولی زمان و هم‌فکر با آیات قرآنی بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: عده‌ای هم‌فکر با غرب هستند و گمان می‌کنند باید با غرب و آمریکا کنار بیایند تا مبادا جنگ شود.

 استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: دستان خداوند فوق دستان تمام عالم است و هر کس همراه با قدرت خداوند باشد و توکل بر خداوند کند پیروز خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: باطل رفتنی است و حق ماندگار خواهد شد؛ چون وعده قرآن براین‌اساس استوار است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: ۴۶ سال است آمریکا تهدید می‌کند و بسیاری از بزرگان و فرماندهان به شهادت رسیده‌اند؛ اما انقلاب همچنان استوار است و دانش آموز و دانشجو و رزمنده‌ای که بر خداوند تکیه کند از هیچ قدرتی هراسی ندارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری افزود: از دیگر ویژگی‌های خاص بانوی کرامت همدلی با امام رضا علیه‌السلام بود و همواره پشتیبان امام‌زمان (ع) عصر خودشان و یاور مظلومان بودند.

وی تأکید کرد: ما افتخار می‌کنیم دشمن این رژیم‌های غاصب و کودک کش هستیم و تا لحظه آخر نیز استقامت خواهیم کرد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها همواره همراه امام معصوم بودند و هیچگاه امام رضا علیه‌السلام را تنها نگذاشتند و شهدای دانش‌آموزی نیز هیچگاه رهبر خود را تنها نگذاشتند.

وی افزود: طبق آیات قرآن اگر از دشمن هراس داشته باشیم دشمن قدم‌به‌قدم جلو خواهد آمد؛ اما اگر استقامت نماییم دشمن عقب‌نشینی خواهد کرد به همین خاطر باید روزبه‌روز توان نظامی و دفاعی خود را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری تأکید کرد: اگر زمینه جهاد فراهم شود امروز رزمندگان حاضرند به‌صورت مستقیم با دشمنان جنگ نمایند چراکه روحیه شهادت‌طلبی در میان رزمندگان اسلام روزبه‌روز بیشتر شده است.