۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۷۶۶۹۹۲
آیت الله صدیقی:

شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲، تا ابد قابل جبران نخواهد بود

شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق ۲، تا ابد قابل جبران نخواهد بود
امام جمعه موقت تهران با اشاره به عملیات وعده صادق 2 گفت: از جنبه حیثیتی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت و شکستی که در این مرحله به رژیم صهیونیستی وارد شد تا ابد قابل جبران نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت خویشتن و نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: تقوا، دژ و سنگر، حفاظ، آبرو، نور، رهیافتگی است و تقوا با ترمز عقل و دین زندگی کردن است.

وی افزود: فرد بی تقوا هر کاری که دلش می خواهد انجام می دهد و هر حرفی را می زند و هر درامدی را قبول می کند چون هیچ ملاحظه خدا و عالم ابد را نمی کند اما انسان با تقوا هر ذکر، کار و هر ترک کاری که انجام می دهد خدا را ملاحظه می کند «من‏ كان‏ لله‏ كان الله له». هر کسی برای خدا باشد، خدا نیز برای او است. 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خطبه های رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر ابراز داشت: مسئله تبلیغ یا به تعبیر رهبر عظیم الشان همان جهاد تبیین از مهمترین عرصههای جهاد مبارزه است که تمام انبیاء از این سنگر حرکت خود را آغاز کردند و بلندگوی خدا بودند و پیام خدا را به دلها رساندند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: یک پیام رسان و مجاهد در جبهه جهاد تبیین و مربی و مذکی و منجی باید به یقین رسیده باشد و از علایم یقین نترس بودن، شجاعت و حماسی زندگی کردن است. لذا وقتی آیات سوره مبارکه برائت نازل شد ابتدا نبی مکرم اسلام(ص) تبلیغ این آیات را به یکی از صحابه دادند اما جبرئیل از جانب حضرت حق آمدند و گفتند این آیات را کسی تبلیغ نمی کند مگر خودت یا کسی که از وجود توست که حضرت علی(ع) برای تبلیغ این آیات انتخاب شدند که در نهایت اقتدار پیام الهی را رساندند و قرآن کریم میفرماید « الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ؛ کسانی که رسالت خدا را تبلیغ میکنند و خشیت الهی را دارند» چون اینها خداوند را شناخته اند که عزت، حیات، ممات، گشایش و تمام موارد به دست خداست اگر او را شناخته باشید از کسی حساب نمیبرید.

حضور رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر ترمیم کننده روحیه مجاهدان محور مقاومت بود

وی اضافه کرد: خشیت یعنی فرد در مقابل کسی حساب باز نمیکند لذا با ترس متفاوت است. مقام معظم رهبری در جمعه نصر در شرایطی در مصلا حضور پیدا کردند که شرایط نگرانی و تهدید بود بعد از شهادت یک علمدار و افتادن یک علم و داغ دار شدن امتی مجاهد، مقاوم و به پا خاسته در مقابل استکبار با رفتن این علمدار برخی روحیه شان را باخته بودند و برخی متزلزل شده بودند، هنگامی که چنین شخصیتی از جامعهای گرفته میشود آن جامعه مبتلا به اضطراب و تردید و آینده مبهم میشود. از طرفی این وضعیت روحی و روانی با تبلیغات و جنگ روانی دشمن، نیاز به ترمیم، تقویت و تبیین و هدایت و ارشاد داشت. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه صلابت رهبری به مردم و مسئولان نظام روحیه مضاعف داد، اظهار کرد: در شرایط تهدید که سید مقاومت به شهادت رسیده و بمبهای دو تنی بر ساختمانها ریخته شده است و ویرانیهای بی سابقهای را برای بشریت قرار داده است و در چنین موقعیتی یک انسان به معنای واقعی کلمه و یک عنصر یقین، یک پدیده قابل ارائه و الگو برای انسانها و وارث همه خوبیهای پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و یادگاری از امام راحل، در این شرایط و درحالی که خود را عزادار معرفی کردند، با این داغ سنگین و فراغ جانسوزی که برای ایشان پیش آمد و در این شرایط تهدید و در این اوضاع به هم ریخته عالم و منطقه، هیچ یک از کارهای تکلیفی خود را ترک نکرد و فردایش با نخبگان جلسه داشت نه در زیرزمین و پناهگاه بلکه در حسینیه یعنی هیچ حسابی بر روی این تهدید ایجاد نکردیم. 

وی ادامه داد: سپس جمعه نصر را برگزار کردیم؛ هرجا پرچم مقاومتی در دست گرفته شده و به اهتزاز درآمده تحت نظر فرمانده ما حضرت آیتالله العظمی خامنهای است. ایشان در نهایت صلابت، اقتدار، آرامش این نماز را برپا کردند و خود اعلان عزا برای سید مقاومت کردند و خود در این مجلس از اول حضور پیدا کردند تا به آنها روحیه دهند و آنها را برای رساندن پیام به ابدیت آماده کنند. ایشان خود از اول در جلسه حضور پیدا می کنند و نماز اقامه میکنند و خطبه می‌خوانند .  

آیت الله صدیقی تصریح کرد: این خطبه از نظر اثرگذاری، جامعیت و نگرش جهادی و اسلامی در قلهها بود و الحق این خطبهها کانه از زبان جدش علی سخن میگوید آنچنان کلمه سنجیده و ارتباطات حساب شده بود. یک خطبه زیبایی که انسان داغدار عزادار نباید بتواند چنان حماسه سخنوری را خلق کند و برای جهانیان اعجاب انگیز باشد. 

ما مرد می‌دانیم و از این خونها بهره میگیریم

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مقام معظم رهبری در تجلیلی که از سید مقاومت کردند، تعبیرات بینظیر یا کم نظیری را بیان فرمودند، پیام ایشان به مردم لبنان این بود که ما هم عزاداریم اما عزاداری ما اقتدارآفرین است و زانوی غم بغل کردن نیست ما مرد میدانیم و از این خونها بهره میگیریم. این خونها باید تجدید حیات باشد و هرجه هدف بالاتر باشد قربانی وزینتر میطلبد. لذا از این نباید به عنوان تهدید بهره برداری کرد بلکه فرصتی برای زوال این نظام پوشالی است. 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی جزء مظاهر قدرت خداوند است، ابراز داشت: آمریکا و ادیادی آن، رژیم صهیونیستی را آن قدر بزرگ نشان داده بودند و آن را یکی از ارتش‌های شکست ناپذیر معرفی کرده بودند در عمل هم اربابانشان و برخی کشورهای عربی نیز تحقیر کرده بودند که در جنگ شش روزه هم از عهده همه برآمد و سرزمین‌ها را از کشورهای عربی غصب کرد اما در طوفان الاقصی از یک گروه معدود و نه یک کشور شکست خورد که باید این عملیات را از مظاهر قدرت خداوند دانست.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی نشان داد که ارتش اسرائیل قوی نیست، اظهار داشت: کسی که در سنگر ایمان نشسته باشد او مقتدر است. گروه قلیلی حمله کردند این ددمنشان را از لانه‌های خودشان بیرون کشیدند اسیر و کشته از آنها گرفتند و دماغشان را به خاک مالیدند.

حیثیت نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه شکست رژیم صهیونیستی تا ابد قابل جبران نخواهد بود، عنوان کرد: از جنبه حیثیتی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت و شکستی که در این مرحله به رژیم صهیونیستی وارد شد تا ابد قابل جبران نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه وعده صادق حسابگرانه و حکیمانه بود، خاطرنشان کرد: جنایت هایی که رژیم صهیونیستی انجام داد یکی شهادت شهید هنیه بود و دیگری شهادت شهید نصرالله بود. باید نیروهای مسلح ما طعم تلخ جسارتشان را به رژیم صهیونیستی نشان می‌داد. گروهی در رسانه‌ها گفتند که ایران منفعل شده است و بنای مجازات ندارد، در این زمینه برخی شبهاتی ایجاد کردند اما وعده صادق دست قدرت خدا بود. حسابگرانه و حکیمانه بود. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما نه شتابزده عمل می‌کنیم نه تعلل می‌کنیم.
ارسال نظرات