۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۷۶۶۹۱۳
آیت الله شب‌زنده‌دار:

انقلابی‌گری شهید نصرالله براساس ادای تکلیف و تحصیل رضایت خداوند بود

انقلابی‌گری شهید نصرالله براساس ادای تکلیف و تحصیل رضایت خداوند بود
عضو فقهای شورای نگهبان تحصیل رضای خداوند را منشأ انقلابی بودن شهید سیدحسن نصرالله دانست و تصریح کرد: سید مقاومت براساس ادای تکلیف و تحصیل رضایت حق‌تعالی انقلابی و مایه شرف و ارتقای معنوی آن بزرگوار بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی شب‌زنده‌دار در درس خارج فقه خود با تبریک و تسلیت شهادت مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله، اظهار کرد: نکته مهمی که در زندگی شهید سیدحسن نصرالله برجسته بود این که ایشان فرد انقلابی نبود که منشأ انقلابی بودنش فقط جهات نفسانی و روحی باشد، بلکه براساس ادای تکلیف و تحصیل رضایت حق تعالی این کار را انجام می داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی انقلابی هستند اما یک جهت نفسانی دارد یعنی زیربار ظلم نمی‌خواهند بروند، اما بعضی‌ نه به خاطر وظیفه دینی، بلکه به خاطر آن که خدای متعال و ائمه علیهم‌السلام این طور خواسته‌اند و براساس ادای تکلیف و تحصیل رضایت حق تعالی این کار را انجام می‌دهند. شهید سید حسن نصرالله از کسانی بود که این حالت معنوی در او وجود داشت و دنبال تحصیل رضای حق‌تعالی بود، لذا در موارد مختلف حالت تضرع و انابه و ابتغاء وسیله در ایشان وجود داشت. کسانی که با سید مقاومت معاشرت داشتند و با ایشان گفتگو می‌کردند آن‌ها هم نقل می‌کردند که این حالت در سید وجود داشت و خیلی مایه شرف و ارتقای معنوی آن بزرگوار بود.

وی افزود: مرحوم شیخنا الاستاد آیت‌الله حاج شیخ مرتضی حائری «رحمة الله علیه» در یک نوشته‌ای که از ایشان خواندم که فرموده بودند زمان طاغوت در مجلس شورای آن زمان، دولت یک لایحه‌ای داده بود که خلاف شرع بود. مجلس فاتحه ای رفته بودم و از بس از این لایحه ناراحت بودم، آن جا بلندگو را از قاری گرفتم و علیه لایحه صحبت کردم و این منشأ آن شد که دولت در آن زمان لایحه را از مجلس پس گرفت. بعد ایشان می‌ فرمایند ولی من نمی‌دانم که کاری که کردم برای خدا بود یا برای تعصب دینی‌ام. ببینید چقدر نکته ظریفی است که ایشان می‌فرماید که صحبتی که کردم اثر هم گذاشت ولی نمی‌دانم برای خدا انجام دادم یا این که به خاطر تعصب دینی که داشتم.

به گفته آیت الله شب‌زنده‌دار، تعصب دینی مربوط به خود آدم است و چیز بدی هم نیست، ولی نمی شود پای حساب خدا گذاشت، چون مربوط به شخص است. بین این که انسان کار را برای خدا انجام دهد یا براساس سلیقه‌ شخصی که البته این هم ارزش دارد، فرق است؛ این کجا و آن کجا.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان اظهار کرد: ان شاء‌الله خدای متعال شهید سیدحسن نصرالله و سایر شهدا را در روح و ریحان خویش قرار دهد و به همه ما هم توفیق درک وظایف و عمل به آن‌ها خالصاً لوجه تعالی عنایت بفرماید.

ارسال نظرات