۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۶۶۸۶۱

کودکان کم‌تر از ۱۳ سال از خرید فیش عمره معاف شدند

کودکان کم‌تر از ۱۳ سال از خرید فیش عمره معاف شدند
در حالی که فقط کودکان متولد سال ۹۰ به بعد که یکی از والدین‌ آنها ودیعه‌گذاری عمره کرده بود، می‌توانستند بدون فیش به خانه خدا بروند، از امروز همه کودکان از خرید فیش معاف شدند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «ما که فیش نداریم باید برای اینکه سه نفری به عمره برویم، حدود ۲۰۰ میلیون تومان (نفری ۴۵ میلیون تومان هزینه سفر و ۲۰ میلیون تومان خرید فیش عمره) بدهیم. برای کودک ۱۰ ساله چرا باید به اندازه نصف قیمت سفر فقط فیش بخریم؟» این را متقاضی عمره حجت انصاری می‌گوید.

مدیر دفتر زیارتی محمد اسلامی با بیان اینکه داشتن فیش برای تشرف به عمره برای همه الزامی است، می‌گوید که «بدون فیش امکان ثبت‌نام نداریم.» این در حالی است که رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «از امروز ۱۷ مهر همه متولدین سال ۹۰ به بعد، می‌توانند بدون فیش به زیارت بروند.»

پیش از این کودکان کم‌تر از ۱۳ سال در صورتی که پدر یا مادرشان در زمان عرضه فیش از سوی سازمان حج، اقدام به خرید آن کرده بودند، از این مزایا بهره‌مند می‌شدند.

اما با توجه به اینکه از سال ۹۰ به بعد دیگر فیش عمره عرضه نشد، اگر والدین فیش عمره بخرند، کودکان دهه ۹۰ و بعد از آن می‌توانند فقط با پرداخت هزینه سفر (بدون فیش) به عمره مشرف شوند.

معاون سازمان حج غلامرضا رضایی با بیان اینکه خانواده‌ها نیازی به دوندگی برای ثبت‌نام کودکان ندارند، می‌گوید که «پس از خرید فیش و ثبت‌نام والدین، مدیر کاروان مدارک آنها و کودک را به اداره حج استان برده و روند ثبت‌نام (دریافت مجوز) بدون نیاز به خرید فیش عمره انجام می‌شود.»

ارسال نظرات