۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۷۶۶۷۲۲
سید هاشم الحیدری:

شهید نصرالله، سرباز بزرگ ولی فقیه و سید مقاومت در جهاد تبیین بود

شهید نصرالله، سرباز بزرگ ولی فقیه و سید مقاومت در جهاد تبیین بود
رهبر جنبش مقاومت اسلامی عراق گفت: سید حسن به صورت آشکار و بدون ترس خودش را سرباز ولی فقیه و مقام معظم رهبری معرفی می‌کرد، خط مشی این شهید پیروی از ولایت فقیه بود و سربازی خود را با صدای رسا در تمام مجالس فریاد می زد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری از رهبران جنبش مقاومت در مراسم بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت سید حسن نصرالله که امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی مراکز فقهی و تخصصی و مدارس حوزه علمیه قم با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، گفت: شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت عرض می کنم صاحب عزا ولی فقیه مقام معظم رهبری است و این جدایی برای رهبر معظم انقلاب همانند جدایی یوسف از یعقوب است.

وی با بیان اینکه سید حسن ذوب در ولایت فقیه بود، اظهار داشت: این شهید در میان جهان عرب به عنوان شاگرد ولی خدا و با پرچم ولایت بر علیه اسرائیل قیام‌ می‌کرد.

سید هاشم الحیدری با اشاره به اینکه دبیر کل فقید حزب الله با منویات رهبری به جنگ با صهیونیست می رفت، ابراز کرد: سید حسن به خود من چندین بار گفته بود که برای حضرت آقا و نظام دعا می کردند و از خداوند می‌خواستند که از عمر ایشان کم و به عمر رهبر معظم افزوده شود؛ واقعا سید حسن سرباز بزرگ ولایت فقیه بود.

دفاع از جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است

وی افزود: اگر نظام جمهوری اسلامی نبود حزب الله و سید حسن نصرالله هم نبود. سید حسن سالها گفتند دفاع از نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات و مهم تر از نماز و روزه و شعائر است و اگر روزی این نظام تضعیف شود هیچ‌چیزی از شعائر و دین اسلام نخواهد ماند.

سخنران مراسم تصریح کرد: سید حسن در شب عاشورا در بیروت مقابل چشم صدها هزار نفر از مردم بیروت و لنز صدها دوربین با رهبر انقلاب بیعت کردند.

سید هاشم الحیدری ادامه داد: اگر ما در کوفه و در عصر امام حسین (ع) بودیم تکلیف ما در مقابل مسلم بن عقیل به عنوان نائب ایشان چه بود؟ مقام معظم رهبری در عصر ما نائب امام زمان (عج) هستند، همان وظیفه ای که در مقابل مسلم بن عقیل داشتیم امروز برعهده ما است.

نظام ولایت فقیه به پشتیبانی مردم ایران به فعلیت رسید

وی خاطرنشان کرد: همه شیعیان از مردم ایران تشکر می کنند چرا که این انقلاب و نظام ولایت فقیه با حمایت شما و رهبری امام خمینی (ره) از کتاب به حاکمیت و از قوه به فعلیت رسیده است.

فرمانده محور مقاومت در کشور عراق با بیان اینکه سید حسن نصرالله سرباز ولایت در اتاق های تودرتو و پشت پرده ها نبود، اضافه کرد: سید حسن به صورت آشکار و بدون ترس خودش را سرباز ولی فقیه و مقام معظم رهبری معرفی می‌کرد، خط مشی این شهید پیروی از ولایت فقیه بود و سربازی خود را با صدای رسا در تمام مجالس فریاد می زد.

سید هاشم الحیدری با اشاره به صدور اندیشه امام راحل ابراز کرد: مسیر سید حسن مسیر زینبی در جهاد تبیین بود چرا که ولایت فقیه یک فکر و مکتب است. امروز در جنگ هستیم و سید حسن نصرالله، شیخ زکزاکی و امثال این عزیزان سربازان این نظام بودند و هستند و همواره در دنیا به دنبال تبیین آرمان نظام انقلاب اسلامی می باشند، برخی هنوز در ایران در درس هایشان نظام اسلامی را نقد می کنند و این جای تأسف دارد.

سید حسن نصرالله همواره مدافع انقلاب اسلامی بود

وی افزود: الان وقت نقد نظام نیست بلکه وقت حمایت رسیده است، به رهبری، سپاه پاسداران و انقلاب اعتماد کنید. نخبگان به دروغ های رسانه های دشمنان اعتماد نکنند. وقت شکاف و دودستگی نیست باید در مقابل دشمن واحد اتحاد و یکصدایی داشت.

سخنران مراسم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی برای سید حسن نصرالله همانند ناموس بود، یادآور شد: پانزده سال شاگردی سید حسن کرده ام اما یکبار نقد جمهوری اسلامی ایران را از زبان این شهید بزرگوار نشنیدم و همیشه مدافع این انقلاب بودند.

سید هاشم الحیدری با اشاره به ضرورت اتحاد در جبهه جنگ افزود: امروز در جنگ هستیم و همه جهاد تبیین ها باید متوجه قدرت و تقویت نظام اسلامی باشد و شکاف را باید به اتحاد و یکدلی تبدیل کرد.

وی سید حسن را سید مقاومت در جهاد تبیین برشمرد و گفت: سید حسن نه تنها سید جبهه مقاومت نظامی بلکه سید مقاومت در جهاد تبیین بودند، دشمنان و جبهه استکبار ایران عزیز را تحریم کرده اند اما بدانید نقد نظام و بیان مشکلات در چنین شرایطی کمتر از تحریم دشمنان نیست.

ارسال نظرات