۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۶۶۶۵
آیت الله نوری همدانی:

در کتب دانشگاهی نباید حالت سکولار وجود داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از مصیبت های ما و دنیای اسلام این بود که غربی ها علوم را از خود ما گرفته و آنرا سکولار شده به ما برگرداندند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر روز گذشته در دیدار با مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور، با اشاره به اهمیت مساله تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام، اظهار داشت: در تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام باید برنامه ریزی ها بگونه ای باشد که در همه وجوه و جوانب آن اسلام ناب حاکم باشد.

وی تصریح کرد: در تعلیم و تربیت اسلامی مهم ترین اصل حاکمیت خدامحوری است و نباید در علوم حالت سکولار حاکم باشد.

این مرجع تقلید درادامه با اشاره به نقشه های دشمنان اسلام برای دستبرد زدن در علم انسانی و اسلامی گفت: اینها در جنگ های صلیبی علوم اسلامی را از ما غارت کرده و بعد از اینکه جنبه های اسلامی و دینی آن را گرفته، این علوم را سکولار شده به امت اسلام برگردانند.

وی تاکید کرد: بر اثر سلطه استکبار و سلاطین و جبارین مسلمانان دچار عقب ماندگی های فراوانی شدند و مسلمانان ناچار شدند که دست نیاز به سوی غربی ها دراز کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت اصلاح کتب دانشگاهی و حذف بخش های زائد این کتب خاطرنشان کرد: کتب دانشگاهی و مراکز آموزش عالی کشور باید بگونه ای باشد که تعالیم نامناسب غربی در آن وجود نداشته باشد و باید از حالت سکولار بیرون بیاید.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از مصیبت های ما و دنیای اسلام این بود که غربی ها علوم را از خود ما گرفته و آنرا سکولار شده به ما برگرداندند.

وی تصریح کرد: این یک درد برای فرهنگ کشورهای اسلامی است که متاسفانه هنوز هم وجود دارد و در کتاب ها حالت سکولار وجود دارد و حتما باید برای آن فکری کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اهیمت کار تعلیم و تربیت برای کودکان و نوجوانان ابراز داشت: فعالیت و برنامه ریزی برای نوجوانان و کودکان بسیار مهمی است و دست اندرکاران در این کانون باید سعی کنند با نیاز سنجی و مخاطب شناسی، مطابق ذوق و نیاز جامعه هدف برای آنان برنامه ریزی کنند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نباید وضعیت نظام آموزشی بگونه ای باشد که تربیت شدگان در مراکز پرورش کودکان و نوجوانان در مقاطع تحصیلی بالاتر تحصیلات و آموخته های آنان ثمری نداشته باشد. /924/پ202/ج



ارسال نظرات