۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۶۶۱۵۳

تسلیت نهادهای فرهنگی حوزه نشر درپی شهادت سیدحسن نصرالله

تسلیت نهادهای فرهنگی حوزه نشر درپی شهادت سیدحسن نصرالله
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، خانه کتاب و ادبیات ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، خانه کتاب و ادبیات ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند.

علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با صدور پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

مشروح متن این پیام را در ادامه می خوانید:

همان‌طور که کمتر کسی در دو دهه اخیر تصور می‌کرد سرانجام مبارک و سعادتمندانه‌ای جز شهادت در راه خدا فرجام حیات طیبه حاج قاسم سلیمانی باشد، هم او که سال‌ها در کوه و دشت و بیابان شهادت را جستجو می‌کرد، کمتر کسی هم فکر می‌کرد که خداوند متعال، فرجامی جز شهادت - این والاترین مقام سعادت - برای سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، آن‌هم به دست پلیدترین دشمن بشریت، رقم زده باشد.

شهادت این سید شهیدان حزب‌الله در زمانی صورت گرفت که اکثر قریب به اتفاق جامعه بشری فارغ از هر مذهب و مسلک و مرامی، به قساوت، جنایت، تجاوز، کودک‌کشی و اقدامات ضد بشری رژیم منحوس و رسوا و بی‌آبروی صهیونیستی گواهی داده‌اند.

مسیر روشن مبارزه علیه رژیم سفاک صهیونیستی و حامیان آبرو از کف داده و رسوایش، با مدد از خون مطهر هزاران شهید مردم لبنان، غزه، فلسطین تا آخرین مرحله یعنی نصر و فتح قریب ادامه خواهد داشت. ان‌شاءالله.

خانه کتاب و ادبیات ایران، با صدور پیامی شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله را به تمام آزادمردان جهان تسلیت گفت.

مشروح متن این پیام را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رژیم خبیث صهیونیستی در جنایتی دیگر یکی از شاخه‌های پرثمر شجره طیبه مقاومت و یکی از فرزندان پاک اهل بیت (ع) را به شهادت رساند. شهید سیدحسن نصرالله، سید مقاومت از دوران جوانی پا به میدان مبارزه علیه شرمطلق گذاشت و در ادامه با به دست گرفتن دبیرکلی حزب‌الله لبنان توانست در مقام مدیری مدبر و رهبری شجاع به تربیت و ساماندهی نیروهایی مومن و مبارز بپردازد و دست متجاوزان و دشمنان بشریت را از خاک پاک لبنان کوتاه کند.

رهبری داهیانه سید مقاومت بر نیروهای حزب الله معادلات منطقه را برهم زد و طعم شکست را به نظام استکبار جهانی چشاند. پیروزی‌های دلچسب حزب‌الله بویژه در سال ۲۰۰۰ که این نیروی نظامی توانست ارتش تا دندان مسلح رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان بیرون براند، دردناک‌ترین تراژدی‌ها را برای دشمنان بشریت و بزرگترین پیروزی‌ها را برای جریان مقاومت رقم زد.

سید مقاومت از زمانی که رهبری حزب‌الله لبنان را پس از شهادت سیدعباس موسوی برعهده گرفت می‌دانست که راهش به شهادت ختم می‌شود و در واقع کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند، شهادت را بهره و پاداش خود می‌دانند، چرا که این سرنوشت حاکی از رضایت خداوند است که: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ.» مهم این است که با شهادت سید راه جهاد علیه دشمنان خدا و بشریت بسته نمی‌شود.

سید مقاومت نزد خدای خود رفت، اما به یقین سلحشوری دیگر از دایره مومنان جای او نشسته و پیروزی‌های تازه‌ای برای جریان مقاومت رقم خواهد زد. دشمن صهیونیستی و آمریکای جهانخوار و دیگر پشتیبانانش بدانند که با به شهادت رساندن رهبران مقاومت و کشتار مسلمانان نمی‌تواند راه جهاد علیه ظلم و جور خود را ببندد، چرا که حتی کودکان ما و کودکان همه ملت‌های آزاده جهان نیز با کینه از این رژیم منحوس کودک‌کش بزرگ می‌شوند. تاریخ رژیم صهیونیستی با سیاهی عجین است، اما بالاخره روزی خواهد رسید که خون‌های به زمین ریخته شده توسط این سگ هار نظام استکبار جهانی، چونان سیلی این لکه پلید را از دامان بشریت شسته و زمین را برای بندگان صالح خدا به میراث خواهد گذاشت: وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.

متن پیام مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مجاهد محبوب، شجاع و جان‌برکف راه اسلام و قرآن، شیعه ستیهنده راه آزادی و آرمان، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) را به مولایمان امام زمان ـ روحی فداه ـ ، قائد عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، خانواده شکیبای شهیدان، ملت‌ سوگوار لبنان و ایران و همرزمان دلاور او در حزب‌الله و جبهه مقاومت تبریک و تسلیت می‌گویم.

حقّا که آن عالم عامل، با فرماندهی بی‌نظیر خود در سه دهه سخت و جانفرسا، هم استقلال و تمامیت ارضی لبنان عزیز را در برابر آسیب تهدیدات و آشوب تجاوزات خارجی پاس داشت و هم علم‌دار جهادی جانانه با رژیم سفّاک و جعلی صهیونیستی و جانبداری و دفاع مؤمنانه از ملت ستمدیده فلسطین بود. قدم صدق و نیّت صادق آن عزیز خدا در این مسیر پرخطر چنان بود که جان خود را نیز، در کنار مردم صبور آن دیار، بر سر آرمان مقدسش نهاد. طوبی له و حُسن مآب.

مرگ پیروزمندانه او به دست شقی‌ترین موجودات و در حمله‌ای جنون‌آمیز، پاداش پایمردی او در این جهاد فی‌سبیل‌الله بود: عاش سعیداً و مات سعیداً. امروز هرچند جسم شریفش در میان ما نیست و فقدانش جز به فضل خداوند مهربان جبران نخواهد شد، اما سیره و اندیشه او راهنمای همه آزادی‌خواهان عالم است. او، براستی، تجسم اسلام ناب در این دنیای تاریک و پست بود.

با ایمان عمیق به وعده راستین خداوند در محو باطل و پیروزی حق، امید داریم توفیق انتقام و مبارزه با غاصبان خونریز قبله اول مسلمانان نصیب همه آرزومندان شود و قدس شریف را بزودی زود در دامان صاحبانش ببینیم.

خدایا! خون خشم در رگ‌هایمان پای می‌کوبد و دستانمان برای چکاندن ماشه بی‌قراری می‌کند، اما از گریه گریزی نداریم.

خدایا! این اشک‌های خشمگین نه نشان عجز در مقابل دشمن بی‌رحم که نماد غربت حقیقت است، وگرنه آن که دل به وعده صدق «احدی الحُسنیین» تو خوش دارد کجا از مرگ می‌رمد؟ کجا می‌هراسد؟ کجا پشت به دشمن می‌کند؟ کجا کم می‌آورَد؟

خدایا! نیم قرن است که ستم‌گران زمین، ما را با خون و خشونت آزموده‌اند؛ تهدید کرده‌اند، تحریم کرده‌اند و بر سنگفرش خون ما در بزرگداشت جنایت هورا کشیده‌اند، اما حاشا و هرگز که زبونی ما را دیده باشند.

خدایا! چشم جهان کور است از تماشای حق و گوش جهان کر است از شنیدن فریاد حق‌گویان و زبان جهان لال است از بیان آن حقیقت آفتابی که بر سیمای مظلومان می‌درخشد.

خدایا! تو خود خوب می‌دانی که ما اگر هم مظلومیم، مظلوم شجاعیم.

خدایا! از این تنهایی بی‌پایان شکایت به تو می‌بریم: از این که مولای ما را در پرده غیبت گذاشته‌ای، از فراوانی دشمن، از بسیاریِ فتنه‌، از همنوایی زمان و زمانه بر ما ... اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا وَغَیْبَةَ وَلِیِّنا وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا وَقِلَّةَ عَدَدِنا وَشِدّتَ الْفِتَنِ بِنا وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا.

خدایا! نصرالله شهید ما را با سید و سالار شهیدان(ع) همنشین کن و بازماندگانش و ملت لبنان را صبر و پیروزی عطا بفرما. اللهم اعنّا علی ذلک بِفَتحٍ منکَ تُعجِّلهُ و بضُرٍّ تکشِفه و نصرٍ تُعزُّه و سلطان حَقٍّ تُظهرُه و رحمة منک تجلِّلُناها و عافیةٍ منک تُلبِسُناها برحمتک یا ارحم الرّاحمین.

پیام مسعود معینی‌پور رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَال صَدَقُوا۟ مَا عَـٰهَدُوا۟ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُوا۟ تَبۡدِیلًا [سُورَةُ الأَحۡزَابِ: ٢٣]

خدای سبحان اعطای مقام شهادت که ایستادگی در راه بندگی و وفای به پیمان الهی تا پای جان است را نصیب مجاهدین نستوه و استوار درگاهش می‌کند. راهی که شهید در ملکوت عالم می‌گشاید نوید بخش فتحی نزدیک است بر رهروان راه حق و شهادت،نه پایان؛ بلکه آغاز فتح الفتوح اهل ایمان است.

شهادت سید مقاومت، فرمانده حکیم و شجاع، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله به دست رژیم منحوس صهیونیستی را به محضر ولیعصر ارواحنا له الفداء،رهبر حکیم انقلاب دام ظله و امت شریف مسلمان تبریک و تسلیت عرض میکنم.

طریق مقاومت قرن‌هاست مجاهدان نستوه را به خود دیده،این طریق تا ظهور حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ادامه دارد و شهادت عاقبت جهاد خالصانه است.

اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیْک فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا وَ کثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنَا

 

ارسال نظرات