۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۶۶۱۴۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

شورای اطلاع رسانی دولت در استان اصفهان تشکیل نشده است

شورای اطلاع رسانی دولت در استان اصفهان تشکیل نشده است
اصفهان ـ سیدین نیا با بیان اینکه متأسفانه شورای اطلاع رسانی دولت در استان اصفهان تشکیل نشده است، گفت: قرار بود این شورا به صورت مرتب تشکیل بشود که متأسفانه این جلسه شکل نگرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید مهدی سیدین‌نیا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه متأسفانه شورای اطلاع رسانی دولت در استان اصفهان تشکیل نشده است، گفت: قرار بود این شورا به صورت مرتب تشکیل بشود که متأسفانه این جلسه شکل نگرفت و این در بروز برخی مشکلات پیرامون همکاری ادارات با اصحاب رسانه بی‌اثر نبوده است.

وی در ادامه افزود: جلوگیری از عدم حضور اصحاب رسانه در جلسات نه تنها عرف نیست بلکه قانونی هم نیست و این مسائل را دنبال می‌کنیم.

سیدین‌نیا با اشاره به اینکه ایده شهرهنر ۱۰ سال است دنبال شده ولی متأسفانه دولت‌ها در این زمینه همکاری نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: شهرهای مختلف کشور از جمله تهران و برخی کشورها نظیر عمان خواهان این ایده هستند اما این ایده را ما اصفهانی می‌دانیم و برای اصفهان می‌خواهیم اجرایی بشود، محل بودجه شهر هنر یک درصد بودجه فرهنگی شرکت‌های دولتی است که در حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان است و نیازمند یک پیگیری و جدی برای تحقق شهر هنر هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با بیان اینکه اداره کل ارشاد اصفهان با مشکل در جذب و بکارگیری نیرو و کمبود نیروی انسانی مواجه است، تصریح کرد: مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان، به بخش خصوصی واگذار شده است و متأسفانه اکنون کارکرد فرهنگی و هنری ندارد و تبدیل به یک مجموعه تجاری شده است، نداشتن نیروی انسانی باعث شده است که مجبور باشیم مجموعه‌های فرهنگی را پس از هزینه‌های زیاد برای تجهیز و ساخت و ساز به مجموعه‌های خصوصی واگذار کنیم و متأسفانه این موضوع با مشکلاتی در زمینه کاربری این ساختمان‌ها بوجود آمده است.

وی اظهار کرد: نمایش‌ها و تئاترها و کنسرت‌ها حتما باید از ارشاد مجوز بگیرند اما متأسفانه بعضی برنامه‌ها و رویدادها بخاطر ضعف قانون امکان برگزاری بدون رعایت اصول و استانداردهای لازم را دارند و کسی هم پاسخگوی این مسأله نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مسأله نفوذ را یکی از مشکلات مهم کشور عنوان کرد و گفت: اخیرا مجددا رهبر معظم انقلاب به موضوع نفوذ اشاره کردند؛ حل نشدن مشکلات معیشتی برخاسته از نفوذ است، انقدر که در مباحث رسانه‌ای و کارشناسی در دولت‌ها به روی هزینه صحبت می شود روی درآمد صحبت نمی‌شود، آنقدر که به روی هزینه تمام شده و مسائلی نظیر قیمت بنزین صحبت می‌شود یک نفر نمی‌آید در خصوص اینکه چرا قیمت بنزین به این صورت است کار رسانه‌ای انجام بدهد.

سیدین‌نیا با تأکید بر ضرورت حساسیت رسانه‌ها به مسائل مالی و هزینه‌ای دولت‌ها، اظهار کرد: مبانی تورم ۴۰ درصدی چیست؟ آیا همه چیز بخاطر تحریم است؟ آیا کارهای بدون کارشناسی که باعث افزایش قیمت‌ها و تورم‌ و ایجاد جنگ قیمت‌ها می‌شود را ما مورد بررسی قرار داده‌ایم؟ نظام مسیر خود را با قدرت پیش خواهد رفت و ما در مسیر تعالی و پیشرفت هستیم ولی می‌توانیم هزینه‌های این مسیر را کاهش بدهیم، همه اینها نیازمند کار رسانه‌ای جدی است و نیازمند حضور رسانه‌ها در میدان و صبر و حوصله مدیران است./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات