۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۶۶۱۲۳
آیت الله خاتمی:

سیدحسن نصرالله محو در ولایت بود/ سرنوشت منطقه به دستان حزب الله رقم می خورد

سیدحسن نصرالله محو در ولایت بود/ سرنوشت منطقه به دستان حزب الله رقم می خورد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیدحسن نصرالله محو در ولایت بود، به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و از ایستادگی رزمندگان حزب الله سخن گفت.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ و خروش حوزویان و مردم داغدار و خشمگین قم در مدرسه علمیه فیضیه با تسلیت و تبریک شهادت مجاهد کبیر «سید حسن نصرالله»، شهادت بزرگمردان را سبب افزایش نشاط مجاهدان دانست و افزود: تا نابودی رژیم صهیونیستی این مسیر ادامه خواهد یافت و به کوری چشم دشمنان مسیر «سید حسن نصرالله» پر رهرو خواهد بود.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب، در توصیف دبیر کل شهید حزب الله لبنان، به کلمات مجاهد کبیر، شخصیتی باعظمت، یک مکتب، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی و رهبر مدبر سیاسی، اشاره کرد و گفت: پرچمدار جبهه مقاومت یعنی سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و عراق.
 
وی با بیان اینکه «سید حسن نصرالله» قهرمانانه در برابر آمریکا ایستاد و تربیت شدگانش هم استوار و مقاوم می ایستند، اظهار داشت: مکتب «سید حسن نصرالله» مکتب «ما می توانیم» بود. طبق آیه ۱۴۶ آل عمران ما نمی توانیم و تسلیم در برابر دشمن هرگز پذیرفته نیست. «وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ / چه بسیار پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به همراه آنان جنگ کردند! آنها هیچ‌گاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان می‌رسید، سست و ناتوان نشدند (و تن به تسلیم ندادند)؛ و خداوند استقامت‌کنندگان را دوست دارد.»
 
امام جمعه موقت تهران با قرائت «سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.» از پیام رهبر انقلاب تصریح کرد: براین اساس حزب الله لبنان توانایی دفاع از خود و مردم مظلوم فلسطین و لبنان را دارد و سرنوشت منطقه با نیروی مقاومت و در راس آن حزب الله رقم خواهد خورد.
 
آیت الله خاتمی با قرائت آیه شریفه «تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ تأکید کرد: راه «سید حسن نصرالله» یعنی جهاد و مقاومت بی امان در راه خدا تا شهادت.
 
عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: «سید حسن نصرالله» هیچ گاه از قطار انقلاب پیاده نشد. او مقاومت کرد و ایستاد و به کوری چشم دشمنان ما هم مقاوم و استوار در این صحنه ایستاده ایم، چرا که این راه صراط مستقیم و تنها راه نجات است. 
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شهید نصرالله را محو در ولایت معرفی کرد و گفت: وقتی به میدان پاستور که نزدیک محل اقامت حضرت آقا است، می رسید کفش هایش را در می آورد و به دیدار ولی امر مسلمین می رفت. اولین وظیفه ما اطاعت از ولایت است آنچنان که «سید حسن نصرالله» عمل می کرد. در این شرایط باید خط ما خط ولایت باشد. در سفری که به لبنان داشتم مشاهده کردم جمعی از ارادتمندان سید دور ایشان را گرفته بودند که این شهید بزرگ این جمع را به پیروی از امام خامنه ای توصیه کرد.  
 
وی در ادامه با اشاره به سخنان بایدن رئیس جمهور آمریکا که جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را دفاع از خود و مشروع خوانده است، گفت: کشتن کودکان شیرخوار و بیش از ۴۰ هزار نفر و هزاران مجروح در پیش چشم جهانیان حق مشروع است؟!. رژیم صهیونیستی دست پرورده آمریکا است و این بمب های چند تنی را آمریکا در اختیارش قرار داده تا زنان و کودکان و مردم بی دفاع را به خاک و خون بکشد.
 
آیت الله خاتمی با بیان اینکه با دنیایی وحشی طرف هستیم، گفت: نتانیاهو در کنگره آمریکا سخنرانی کرده و 50 بار تشویق شده است. وظیفه ما زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت است زیرا این فرهنگ دشمن را پشت مرزهای ما نگه داشته است.
 
وی حوزه علمیه را پشتیبان مقاومت معرفی کرد و در پایان خاطرنشان کرد: مراقب فضای مجازی و جنگ روانی دشمن باشیم زیرا برای سرد کردن مردم دست به هر سخنی می زنند. خبرهای فضای مجازی بیگانه فضای فسق است و باید در این عرصه مراقبت کرد.
ارسال نظرات