۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۶۵۷۰۷

نمایشگاه کتاب حوزه، پل ارتباطی بین طلاب و پژوهشگران است

نمایشگاه کتاب حوزه، پل ارتباطی بین طلاب و پژوهشگران است
رئیس مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(علیه‌السلام) سبزوار از نمایشگاه کتاب حوزوی به عنوان فرصتی ممتاز برای طلاب، پژوهشگران و علاقمندان به علوم اسلامی و ارتباط بین آنان یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، علی جان‌فزا رئیس مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(علیه‌السلام) سبزوار در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب حوزه و معارف اسلامی به تشریح اهداف و دستاوردهای برگزاری نمایشگاه کتب حوزوی پرداخت و گفت: این نمایشگاه که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه نشر معارف اسلامی شناخته می‌شود، استقبال ناشران معارف اسلامی از سرلسر کشور را به همراه داشته و به یک فرصت ممتاز برای طلاب، پژوهشگران و علاقه‌مندان به علوم اسلامی تبدیل شده است.

وی همچنین بر اهمیت این نمایشگاه در ارتقای سطح علمی و پژوهشی طلاب تأکید کرد و افزود: این رویداد به نشر پایان‌نامه‌ها و تحقیقات علمی در حوزه‌های مختلف کمک نموده است.

رئیس مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) همچنین به چالش‌های موجود در زمینه دسترسی به منابع علمی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، خرید کتب برای طلاب و دانشجویان با مشکلاتی مواجه است. بنابراین لازم است که کتابخانه‌های مدارس به‌ویژه در شهرستان‌ها تجهیز شوند و منابع کافی در اختیار دانش‌آموزان و طلاب قرار گیرد.

جان فزا در ادامه تصریح کرد: مدارس و تشکل‌های حوزوی باید به سمت تقویت امکانات کتابخانه‌ها پیش بروند ما حوزویان باید از فرصت‌های موجود برای آشنا کردن بیشتر جامعه با علوم حوزوی بهره‌گیری کنیم و در این زمینه به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم توجه داشته باشیم.

وی همچنین به ضرورت حضور طلاب در جامعه و ارتباط نزدیک‌تر آنان با مردم اشاره کرد و گفت: طلاب باید علاوه بر حضور فیزیکی در مساجد، در عرصه‌های مختلف از جمله فضای مجازی نیز فعال شوند. و همچنین تولید محتوا در این راستا می‌تواند به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شایانی کند.

جان‌فزا به لزوم ارتقای انگیزه طلاب برای ورود به عرصه‌های علمی تأکید کرد و خواستار حمایت نهادها و ارگان‌های مسئول از حوزویان شد تا بتوانند با توان بیشتری در فضای علم و پژوهش فعالیت کنند. 

رئیس مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) بر این باور است که تقویت حوزه علمیه و فراهم کردن امکانات آموزشی می‌تواند تأثیرات مثبتی در راستای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات