۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۶۵۴۸۰
آیت الله کعبی:

حاکم کردن جناح تندرو خلاف وفاق ملی است/ خط اول مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی است

حاکم کردن جناح تندرو خلاف وفاق ملی است/ خط اول مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری وفاق و انسجام ملی را ضرورت هر جامعه ای عنوان کرد و با اشاره به برخی انتصابات دولت، مسئولیت گرفتن محکومان امنیتی را خلاف وفاق ملی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، رسالت روحانیت را رسالت پیامبر اسلام و امام صادق دانست و افزود: امام جعفر صادق در اوج حکومت های طاغوتی دوران، مذهب را جلو بردند و همچنین پیامبر اسلام جامعه جاهلی را به جامعه فاضل تبدیل کردند.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را پرتویی از نهضت اسلام ناب محمدی بر پایه آموزه های اهل بیت دانست و گفت: انقلاب ما علی رغم تحریم ها و فشارها سر پا است و به یک الگو و امید برای مستضعفین جهان تبدیل شده است. استدعا دارم که ائمه جماعات قم به جوانان مساجد توصیه کنند که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بخوانند و با هم مباحثه و ابعاد آن را برای نوجوانان بازگو کنند. تاریخ اسلام در عصر ما در حال تکرار است و بازگو کردن آن به جوانان ما کمک می کند.

آیت الله کعبی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص بیانیه گام دوم از اصرار ایشان به خوانش آن توسط جوانان سخن گفت و افزود: رهبری در این بیانیه به دنبال بیان عظمت انقلاب، افق آینده و نقش جوانان بودند و ما نیز باید به همه این ها توجه کنیم.

وی با اشاره به شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» اظهار داشت: قطب شرق دیگر وجود ندارد و روسیه و چین امروز یک هویت اقتصادی دارند نه ایدئولوژیک؛ تنها قدرت مقابل انقلاب اسلامی غرب است که با سیاست های لیبرالی مسلح به همه ابزارهای جنایت است و در لبنان بر خلاف همه قواعد بشری دست به جنایت بزرگی می زند و ابزارهای ارتباطی را مسلح می کند. رژیم صهیونیستی با ظلم و جنایت نمی تواند برقرار بماند همانطور که صدام از بین رفت.

آیت الله کعبی غرب امروز را جاهلیت مسلح به جنایت های جهانی توصیف کرد و افزود: جنگ هایی علیه هویت و فطرت انسان که توسط غرب اعمال می شود از جنگ غزه مخرب تر است زیرا تلاش دارند بنیان خانواده را در سراسر جهان نابود کنند؛ خانواده واحد بنیادین تشکیل جامعه است که متأسفانه در کشور ما هم نشانه هایش دیده می شود که یکی از آن افزایش سن ازدواج است. این افزایش دلایل مختلفی دارد که یکی از آن گسترش فرهنگ غرب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حال پیشروی است، به مراحل رشد انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: پیش از انقلاب امام خمینی تأکید داشت که شاه باید برود و عده زیادی باور نداشتند و تمام دغدغه شان این بود که سینما در اماکن مذهبی نباشد و سؤال می کردند این همه خون که ریخته می شود را چه کسی می خواهد جواب بدهد. راهبرد دوم امام خمینی «اوجب واجبات» بودن حفظ نظام است زیرا این حکومت پایگاه اسلام و مکتب اهل بیت است. راهبرد سوم امام نیز بدون توقف بودن مبارزه است که آمریکا را شیطان بزرگ دانستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی از ابداع روز قدس توسط امام راحل سخن گفت و افزود: مبارزه با رژیم صهیونیستی خط اول مبارزه با آمریکا است و این مسیر توسط امام راحل چیده شد؛ رهبری انقلاب پس از پایان جنگ نیروی قدس سپاه را تشکیل داد که نتیجه آن محور مقاومت است و تلاش های رزمندگان بدون مرز جمهوری اسلامی و سپهبد شهید سلیمانی این مقاومت پرافتخار را خلق کرده است که طی آن با الگوگیری از دفاع مقدس جنوب لبنان آزاد و مقاومت مسلح شد.

وی قدرت های امروز جهانی را در دو بلوک دانست و اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی نماد نابودی بشریت و انسان هستند و مردم دنیا نیز در حال درک این موضوع بوده و تظاهرات هایی علیه جنایات رژیم انجام می دهند و قطب مقابل آن نیز انقلاب اسلامی و محور مقاومت است. کارزار جهانی امروز کارزار جبهه حسینی و جبهه یزیدی است که ما نباید در آن ساکت بنشینیم زیرا بدون ازاله طاغوت، ایمان در گستره جهان منتشر نمی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ایستادن در مقابل طاغوت را آموزه اسلام حضرت محمد دانست و گفت: جهاد در راه خدا سنت و سیره نبوی است و ایشان نیز فرمانده شجاع مجاهدان بودند؛ مقاومت، ایستادگی، استقامت و ترویج ایمان نگاهی به افق آینده است که جهاد است. رسول اکرم با اخلاق خود اسلام را جلو بردند اما جهاد شجاعانه ای نیز انجام دادند.

وی فرهنگ انتظار در مکتب امام راحل را انتظار برای قدرت گرفتن اسلام عنوان کرد و افزود: منتظر واقعی به دنبال قوی شدن است و برای پیشبرد این جبهه و جهاد باید داخل را حفظ و مشکلات را حل کرد. عمده مشکلات امروز ما مسأله معیشتی بوده که توسط رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفته و اقتصاد مقاومتی برای آن تجویز شده است که راه پیشروی آن دست دولت ها است. 

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و انتخابات ریاست جمهوری از انتصاب مدیران و استانداران سخن گفت و خاطرنشان کرد: شعار وفاق ملی شعار خوبی است و انسجام و همبستگی ملی امری مطلوب است که کسی نمی تواند بگوید مخالف آن هستم اما باید الزامات این وفاق را بدانیم؛ «وفاق ملی» به معنای یک ملت متحد با هویت اسلام و دارای فرصت برابر است که با تفاوت های گوناگون که در مقابل دشمنان اسلام یکپارچه است؛ دولت و ملت باید منسجم حرکت کنند. جمهوریت و اسلامیت نظام با وفاق ملی حقیقی حفظ می شود.

وی وفاق ملی در عرصه حکمرانی را امری ضروری عنوان و کشمکش ها را سبب تضعیف دولتمردان دانست و گفت: بهره مندی از مدیران دانا، توانا و خدمت گذار حرکت در مسیر وفاق ملی است نه اینکه همراهان فتنه و محکومان مسؤولیت بگیرند. مسؤولیت گرفتن محکومان امنیتی خلاف وفاق ملی است. از شعار وفاق ملی استقبال می کنیم به شرط اینکه در چهارچوب خود باشد.

نماینده مجلس خبرگان خدمت رسانی به مردم را الزام وفاق ملی دانست و در خصوص چالش های آن بیان کرد: حاکم کردن یک جناح تندرو به نام وفاق ملی خلاف وفاق است؛ حجاب الزام قانونی و واجب شرعی است که حافظ عفت و کرامت زن مسلمان ایرانی است و انتظار داریم دولتمردان از حجاب حمایت کنند. تضاد منافع چالش وفاق ملی است که عبور از قانون و ترجیح منافع گروهی بر منافع ملی نیز چالش های عمده آن است. 

آیت الله کعبی با اشاره به اتفاقات لبنان حزب الله را قوی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت های خصمانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی آرایش جنگی حزب الله را خدشه دار نمی کند.

ارسال نظرات