۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۶۵۴۵۲
ایزدی در گفت‌وگو با رسا:

انکار قصد صدور انقلاب، سبب دلگرمی سیاستمداران آمریکا می‌شود

انکار قصد صدور انقلاب، سبب دلگرمی سیاستمداران آمریکا می‌شود
کارشناس مسائل بین‌الملل با انتقاد از برادر خواندن و انکار قصد صدور انقلاب، گفت: چنین موضع‌گیری‌هایی که از روی بی‌توجهی انجام می شود، باعث دلگرمی آمریکایی‌هایی است که به ایران فشار می‌آورند.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با بیان جنایات آمریکا در ایران و استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی در انجام عملیات روانی غیر مستقیم در ایران، گفت: این درس‌های تاریخی باید در بین مقامات کشور تبیین شود؛ مقامات جمهوری اسلامی باید به طور کامل با این جنایات آشنا باشند و در سخنان روزمره خود تمام تاریخ را در نظر بگیرند.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: یک مقام ایرانی نمی‌تواند به کل تاریخچه جنایات آمریکا در ایران و بین‌الملل را، بی‌توجه باشد و رژیم کودک کش آمریکا را برادر خطاب کند؛ این نشان دهنده حسن نیت ایران نیست بلکه نشان دهنده عدم درک واقعیت‌های تاریخی است.

وی تصریح کرد: مقام‌های آمریکایی با شنیدن این حرف‌ها گمان می‌کنند که فشارها روی ایران جواب داده است؛ مقام‌های ایرانی باید از حرف‌هایی که در سطح بین‌الملل دارای پیام های دیگری است، پرهیز کنند؛ این حرف‌ها فشار آمریکا را کم نمی‌کند بلکه آن را افزایش خواهد داد.

ایزدی برادر خطاب کردن آمریکا را باعث ایجاد توهم در مقامات آمریکایی در آشفته بودن ایران و سیاست فشار بر این کشور عنوان کرد و گفت: هر کشوری سیاست موفق را ادامه و افزایش خواهد داد.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: توهمی در کشور است که اگر ما به رئیس جمهور آمریکا عزت بگذاریم یا به آمریکا برادر بگوییم فضا تلطیف می‌شود؛ متأسفانه این تفکر وجود دارد و اصلاح هم نمی‌شود.

وی درباره صدور انقلاب اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های سازمان سی آی ای از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، توانمندی جمهوری اسلامی برای صدور انقلاب اسلامی است؛ از سویی اصطلاح صدور انقلاب متعلق به حضرت امام خمینی (ره) است.

ایزدی انکار قصد صدور انقلاب به وسیله مقامات ایرانی را باعث خوشحالی طرف مقابل عنوان کرد و گفت: اگر مقام ارشدی در کشور علیه فرمایشات حضرت امام به صورت علنی صحبت کند، آمریکایی‌ها گمان می‌کنند که فشار بر ایران آنقدر گسترده است که فلان مقام ارشد چنین موضع‌گیری انجام داده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: آمریکایی‌ها تک تک کلمات مقام‌های ارشد ایران را ترجمه، مطالعه و تحلیل می‌کنند؛ اینکه افراد بدون توجه هر نکته ای به ذهنشان آمد را بیان کنند، به قطع با منافع ملی کشور سازگار نیست.

ارسال نظرات