۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۷۶۵۳۸۳

چرا دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر انقلاب یک پیروزی بزرگ ملی بود؟

چرا دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر انقلاب یک پیروزی بزرگ ملی بود؟
از دیدار اخیر رهبر انقلاب با علمای برجسته و بزرگان اهل‌سنت ایران نباید به‌راحتی گذشت، زیرا این دیدار مهم و پرمعنا را باید یکی از تأثیرگذارترین جلسات مشابه دو دهه اخیر باید دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در دو سال اخیر حجم اقدامات ضد امنیتی، تبلیغات و عملیات روانی برای شکستن وحدت شیعه و سنی در مناطق سنی‌نشین ایران بسیار گسترده‌تر از سال‌های گذشته بود. این میزان تمرکز دشمن بر این موضوع حتی به لحاظ پیچیدگی و سرمایه‌گذاری در قیاس با دهه‌های گذشته کم‌سابقه و شاید به‌نوعی بی‌سابقه بود. 

در این میان علمای اهل‌سنت فشار روانی زیادی در این دو سال تحمل کردند، ترکیب تهدیدات گروه‌های تروریستی و تخریب‌های هدف‌مند مجازی به‌صورت ویژه و مداوم در دو سال اخیر علیه آنها با کمک برخی جریانات داخلی و خارجی اجرا شد. همچنین برخی اتفاقات مثل حادثه غم‌انگیز هشت مهر زاهدان و یا وفات خانم مهسا امینی به‌صورت ویژه بر پیچیدگی رویدادها در برخی مناطق سنی‌نشین افزود.

اینک بعدازاین دو سال سخت، اکثریت علمای اهل‌سنت ایران از این حوادث پیچیده آبرومند و باعزت بیرون آمدند و توانستند در برابر این حجم گسترده از تخریب‌های داخلی و خارجی مقاومت کنند و نقش مؤثری در حفظ وحدت شیعه و سنی، یکپارچگی ایران و حمایت از جمهوری اسلامی ایفا کنند.

از سوی دیگر مدیریت حکیمانه، صمیمانه،عادلانه، صبورانه و گاه از خودگذشتگی‌های کم‌سابقه مرکزیت نظام در حوادث دو سال اخیر در مناطق سنی‌نشین نظام، مایه آرامش بخشی به علما و نخبگان اهل‌سنت شد و به آنها در گذراندن این دو سال سخت کمک شایانی کرد.

باتوجه‌به بند بالا، دیدار اخیر به‌نوعی یک جلسه پیروزمندانه برای علمای اهل‌سنت و جمهوری اسلامی و عموم مردم شیعه و‌ سنی ایران در حوادث دو سال گذشته بود. این دیدار چنان در سطح بالا و با حضور علمای درجه یک اهل‌سنت از مناطق مختلف ایران برگزار شد که وقتی به رسانه‌های ضدانقلاب بعدازاین دیدار نگاهی می‌اندازیم، هیچ حرفی برای گفتن ندارند! این دیدار چنان تأثیر گذار بود که اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی که در این دو سال به‌صورت گسترده و غیرمتعارف اخبار حوزه اهل‌سنت را پوشش می‌دادند، نه‌تنها از کنار خبر این دیدار مهم  گذشتند بلکه بی‌خیال ارائه ویژه‌برنامه‌ها و تفسیرهای ولو انحرافی که قبل از این بسیار پر طمطراق تکرار می‌کردند، هم شدند.

همین بازخورد دیدار اخیر علما و بزرگان اهل‌سنت با رهبر انقلاب در رسانه‌های ضدانقلاب نشان می‌دهد که چگونه آثار این دیدار از منظر آنها ضربه سنگین به پرونده‌های تجزیه‌طلبانه و طراحی‌های رسانه‌ای دو سال اخیر آنها و‌ مایه ناامیدی آنها محسوب شده است.

ارسال نظرات