۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰
وزیر فرهنگ سودان در دیدار با آیت‌الله سبحانی:

کور باد هر کس نتواند رابطه ایران و سودان را ببیند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ سودان با تجلیل شخصیت علمی و معنوی حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: خداوند بندگانی را که دوست دارد به دیدار علما و اندیشمندان نائل می‌کند.
وزير فرهنگ سودان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سموئل خلف‌الله القریش، وزیر فرهنگ سودان، عصر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که برخی از آثار ایشان را مطالعه کرده است، مقام علمی و معنوی این مرجع تقلید را ستود.

وی از دیدار حضرت آیت‌الله سبحانی ابراز خوشحالی کرد و افزود: امام شافعی صفاتی را از لحاظ علم و فکر برای اندیشمندان اسلام برشمرده بود که این صفات را در حضرت آیت‌الله سبحانی دیده‌ایم.

وزیر فرهنگ سودان با بیان این‌که همواره در تلاش هستیم تا از برکات اندیشمندان بهره‌های وافر ببریم، خاطرنشان کرد: هر کلمه‌ای را که اندیشمندان بگویند طلا است و هرکس از آن پیروی کند، عمرش را از دست نداده است.

وی دیدار علمای اسلام را هدیه‌ای از سوی خداوند متعال دانست و با بیان این‌که دیدار حضرت آیت‌الله سبحانی منتی از سوی خداوند بود، گفت: خداوند بندگانی را که دوست دارد به دیدار علما و اندیشمندان نائل می‌کند.

خلف‌الله در بخش دیگری از سخنان خود از شهر مقدس قم به عنوان شهر شناخته شده فرهنگی در تمام دنیا یاد کرد و ابراز داشت: بسیاری از دانشمندان و متفکران از این شهر مطرح شده‌اند.

وی با تأکید بر گسترش اسلام و علوم اسلامی در سطح جهان، خاطرنشان کرد: اکنون شاهد هستیم روز‌به‌روز دانشمندان و متفکران بیشتری از این منطقه به جهان معرفی می‌شوند.

وزیر فرهنگ سودان در پایان خواستار تقویت روابط و همکاری‌های میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سودان شد و افزود: هرکس که نتواند ارتباط بین دو کشور را ببیند، کور باد. /920/

ارسال نظرات