۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۶۴۶۴۵
مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

پیامبر اکرم؛ الگویی جاودان برای بشریت

پیامبر اکرم؛ الگویی جاودان برای بشریت
مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: وجود با عظمت پیامبر اکرم(ص) برای همه آفریدگان اعم از انسان‌ها و غیر انسان‌ها و مومنین و کافرین رحمت است.
به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ حوزه‌های علمیه با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: اشرف مخلوقات عالم و خاتم انبیای الهی و کسی است که رسالت الهی با او خاتمه پیدا کرد همان کسی‌ است که کتاب آسمانی را برای بشر آورد، این کتاب بهترین و کامل‌ترین کتاب و کلام خداوند متعال و کلید هدایت انسان‌ها است.
 
وی با استناد به سخن قرآن که ما تو را نفرستادیم مگر این که رحمت برای همه جهانیان باشی، ادامه داد: نبی اکرم(ص) برترین خلقت الهی است، آن کسی که بر اساس روایات نور او پیش از همه خلایق خلق شده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی رحمت بودن پیامبر را از دو جنبه بررسی کرد و گفت: رحمت بودن پیامبر دو جنبه دارد، رحمت رحیمیه که تجلی رحیم بودن پروردگار است و رحمت رحمانیه که تجلی رحمان بودن پروردگار را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: رحمت رحیمه پروردگار شامل حال مومنین است که خدای متعال و پیامبر او به مومنین مهرورزی دارند و رحمت رحمانیه پروردگار شامل همه انسان‌ها می‌شود. پیامبر اسلام(ص) برای همه آفریدگان اعم از انسان‌ها و غیر انسان‌ها و مومنین و کافرین رحمت است. رحمت بودن برای مومنین که کاملا مشخص است و رحمت بودن برای کافرین بنا بر روایات به این معنا است که خداوند عذاب استیصال را از گناه‌کاران برداشت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی افزود: عذاب استیصال یعنی عذاب دفعی و فراگیر که همه انسان‌ها را در یک منطقه فرا می‌گیرد و خداوند به برکت پیامبر(ص) عذاب استیصال را از بشریت برداشت.
 
نماینده طلاب و فضلای شیراز در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با تأکید بر اینکه پیامبری که خداوند برای نجات بشریت فرستاده است در اوج فضایل قرار دارد، تصریح کرد: نبی اکرم(ص) یک اسوه و الگوی خوب و جامع برای انسان‌ها است. در مهربانی، بندگی خدا، امانت داری، شجاعت و رشادت، حماسه مهرورزی، دستگیری از فقرا، یتیم نوازی، مبارزه ظلم و ستاندن حق مظلوم، عدالت‌ورزی، عدالت‌گستری، خانواده‌داری، همسرداری و توجه به فرزند الگو است.
 
دبیر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در یک کلام تبلور همه خوبی‌های عالم است و ما امروز در سوگ این پیامبر(ص) نشسته‌ایم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین استوار میمندی اظهار داشت: بر حسب ظاهر، پیامبر اکرم(ص) پس از یک دوره چند هفتگی بیماری از دنیا رفته‌اند اما طبق برخی گزارشات که در منابع تاریخی آمده است بیماری پیامبر(ص) به دلیل زهری بود که یک زن یهودی به پیامبر خوراند و با این که حضرت سریع متوجه شد اما این زهر چنان قوی بود که حضرت محمد(ص) را بیمار کرد و باعث رحلت ایشان شد.
ارسال نظرات