۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۶۴۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

دولت از فرصت فراروی خود برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی استفاده کند

دولت از فرصت فراروی خود برای برون رفت از تنگناهای اقتصادی استفاده کند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به رای اعتماد نمایندگان ملت به وزرای دولت چهادرهم گفت: دولت و مجلس در راستای ارتقای کارآمدی نظام با هدف برون رفت از تنگناهای اقتصادی از این فرصت فراروی دولت چهاردهم به خوبی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز، ۹ شهریورماه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت خویشتن و نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی و تسلیت ایام آخر ماه صفر اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از امام علی(ع) نقل می‌‌کنند که «سکوت پیامبر خاتم(ص) بر چهار رکن استوار بود، سکوتی آمیخته با حلم، حذر، بردباری، دوراندیشی و تقدیر و اندازه‌‌نگاری و تفکر»؛ چه زیباست ما هم تلاش کنیم تا اوقات خود را در این حالات چهارگانه سپری کنیم.

وی با بیان اینکه بردباری و حلم همیشه با علم گره خورده است، تصریح کرد: اهل تقوا، اهل بردباری، دانش و معرفت هستند. با بردباری، دوراندیشی و نگاه بلند مدت به موفقیت خواهید رسید. انسان هوشمند افق‌‌های دور را می‌‌نگرد. این نگاه موجب می شود که چنین انسانی بر مرز دانش و علم حرکت می‌‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امثال حقیر جلوی پای خودم را نمی‌‌بینم اما انسان‌‌های وارسته با نگاه‌‌های بلند حرکت می‌‌کنند. اگر نگاه بلند امام راحل نبود امروز این انقلاب و حرکت عظیم امت اسلامی در این جایگاه شکل نگرفته بود و اگر نگاه بلند مقام معظم رهبری نبود امروز این قدرت برای محور مقاومت در برابر تمام دنیای استکبار شکل نگرفته بود.

تأمل در سیره پیامبر (ص) تنها راه سعادت بشر است

 حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ضمن عرض تسلیت محضر امت اسلامی و دوستداران حقیقت، دلباختگان به حیات عقلانی و علمی در جهان بشریت، ابراز کرد: تأمل در سیره این شخصیت بی‌‌بدیل تاریخ، نگریستن به خصایص اخلاقی این انسان برجسته و استثنایی تاریخ حیات بشر، فهم معارف انسان‌‌ساز و جامعه پرداز قرآن و مدرسه پیامبر اعظم(ص)، تنها راه سعادت بشر است. 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: حضرت علی(ع) می‌‌فرمایند «پیامبر(ص) همه را با یک چشم می نگریستند» رهبران و مدیران جامعه، پدران و مادران هوشمند، مدیران ارشد و میانی و خرد باید با مردم اینگونه تعامل داشته باشند یعنی بین فقیر و غنی، صاحب قدرت و ضعیف، تفاوتی نگذارند و همه را با یک چشم بنگرند. همانطور که سخنان صاحبان قدرت را گوش می‌‌دهند، سخنان ضعفا را استماع کنند. 

وی با توجه به ضرورت نگاه به آخرت و انجام اعمال با توجه به آخرت، تصریح کرد: اگر این نگاه در مدرسه عاشورا عینیت پیدا نمی کرد، انقلاب عظیم عاشورا خلق نمی‌‌شد. اگر این نگاه در نگاه مجاهدان و رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس، در یک دهه اسارت در دست دژخیم صدام شکل نمی‌‌گرفت آن مقاومت افتخار آفرین رخ نمی‌‌داد و این نگاه است که امروز غزه را به نماد مقاومت در جهان تبدیل کرده است.

مردم رفتار مدیران و مسئولان را ملاک قرار می‌‌دهند

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با اشاره به خصلت دوراندیشی پیامبر اعظم(ص) گفت: خصلت دوراندیشی پیامبر(ص) بر چهار اصل استوار بود همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت چهاردهم بر نگاه مردم به رفتار مدیران تأکید کردند. مردم رفتار مدیران و مسئولان را ملاک قرار می‌‌دهند باید تلاش کنیم، بهترین رفتار را داشته باشیم تا مردم در مسیری بهتر گام بردارند. 

وی افزود: دومین خصلت پیامبر(ص) دوراندیشی ایشان همراه با عدم اتخاذ تصمیم اشتباه و قبیح است. تصمیمات اشتباه امروز من و شما، آثارش فردا و در دهه‌‌های آینده مشخص می‌‌شود. به تعبیر مقام معظم رهبری اگر روز گذشته بودجه را با نفت گره نمی‌‌زدیم امروز دچار این آسیب تهدید کننده نمی‌‌شدیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مدیران بیندیشیند و دولت چهاردهم بیش از همه در این زمینه مطالعه کند تا تصمیم اشتباهی اتخاذ نشود. تصمیم درستی که شهید خدمت، آیت‌‌الله رئیسی در حذف ارز ترجیحی اتخاذ کرد برای امروز و فردای کشور مهم بود. 

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد اظهار کرد: پیامبر(ص) برای گام برداشتن در راهی که مسیر سعادت، صلاح، رستگاری، توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی در دنیا و آخرت بود، تلاش می‌‌کردند. چهارمین خصلت پیامبر(ص) اتخاذ تصمیم تضمین کننده خیر دنیا و آخرت است لذا باید مدیران و رئیس خانواده به این موضوع بیندیشد.

تصمیماتی گرفته شود که تضمین کننده خیر دنیا و آخرت مردم باشد

وی با تأکید بر اینکه جوانی امروز و فردای کشور مرهون خانه و خانواده است، خاطرنشان کرد: جامعه پرتلاش و انگیزه جوان محصول این خانه است که با مدیریت شایسته پدر بر خانواده و مدیریت شایسته مادر در نهاد مهم خانه رخ می‌‌دهد لذا باید تصمیمی گرفته شود که تضمین کننده خیر دنیا و آخرت مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: شهدا نماد فضیلت و تقوا هستند. در هفته دولت قرار داریم. دولت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران باید با مقیاس شهید رجایی و شهید باهنر اندازه‌گیری شود. باید همه دولتمردان و آحاد جامعه تلاش کنند شهدای عالیقدر را الگو برای حرکت خویش قرار دهند.

دولت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران باید با مقیاس شهید رجایی و شهید باهنر اندازه‌گیری شود

خطیب نماز جمعه تهران به موفقیت تیم دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در المپیاد نجوم اشاره کرد و اظهار داشت: تیم المپیاد دانش آموزی ایران در هفدهمین المپیاد جهانی نجوم که با شرکت ۲۵۰ دانش آموز از ۵۳ کشور برگزار شده بود با دستیابی به ۵ مدال طلا رتبه نخست را کسب کرد. این برای ایران جوانان ایران نوجوانان ایران آموزش و پرورش کشور مایه افتخار است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس شورای اسلامی که نقش بسیار مهمی در کارآمدی نظام حکمرانی و شکل‌گیری دولت ایفا می‌کند، بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و برنامه‌های ارائه شده وزرای پیشنهادی برای رای اعتماد است. اخذ رای کم سابقه وزیران از مجلس دوازدهم به فرموده رهبری معظم موفقیت بزرگ دولت و موجب سپاسگزاری است.

وی ابراز کرد: ریاست محترم جمهور و اعضای محترم دولت باید از این اقدام که حکایت از تعامل عقلانی و علمی مجلس محترم با دولت دارد و در راستای افزایش سطح نرم‌افزایی دولت و مجلس و در راستای ارتقای کارآمدی نظام با هدف برون رفت از تنگناهای اقتصادی است به خوبی استفاده کند. این یک فرصت فراروی دولت چهاردهم است.

ارسال نظرات