۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۶۳۹۳۰
آیت الله حسینی بوشهری:

هنوز فرهنگ مصرف در جامعه ما به درستی تبیین نشده است

هنوز فرهنگ مصرف در جامعه ما به درستی تبیین نشده است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به میزان بالای مصرف انرژی در کشور تصریح کرد: گاهی مشاهده می‌شود هر آنچه از این منابع در کشور استخراج و تولید می‌شوند همگی در کشور خودمان مصرف می‌شوند که این به هیچ وجه زیبنده کشور نیست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری دیدار نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری مدیر عامل شرکت گاز استان قم و اعضای هیئت مدیره این شرکت با تأکید بر لزوم صرفه جویی گفت: مصرف انرژی در کشور ما بعضا با برخی کشورهای پرجمعیت برابری می‌کند و این نشان دهنده این است که هنوز فرهنگ مصرف در جامعه ما به درستی تبیین نشده است؛ لذا نیاز است نسبت به این نعمت خدادادی و سرمایه ملی تبیین صحیح صورت بگیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مد ظله العالی در باب جهاد تبیین گفت: یکی از راه‌های جهاد تبیین، بیان به صورت گفتاری است و به اعتقاد من این تبیین گفتاری تأثیر فوق العاده‌ای در سیاست، فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی ما دارد.

اگر صرفه جویی به درستی تبیین شود، مردم کاملا همراهی خواهند کرد

امام جمعه قم اظهار داشت: اگر دعوت به صرفه جویی در جامعه به درستی بیان شود و مردم از زحماتی که در راه استخراج این منابع صورت می‌گیرد باخبر شوند، مردم ما کاملا با مسئولین زحمت‌کش همراهی خواهند کرد.

وی ابراز داشت: گاهی مشاهده می‌شود هر آنچه از این منابع در کشور استخراج و تولید می‌شود همگی در کشور خودمان مصرف می‌شود و به صادرات و تولید محصولات دیگر نمی‌رسد که این به هیچ وجه زیبنده کشور نیست.

لازم است بخشی از برنامه‌های صدا و سیما به مسئله فرهنگ سازی صرفه جویی اختصاص پیدا کند

استاد حوزه علمیه قم افزود: لازم است بخشی از برنامه‌های صدا و سیما به مسئله فرهنگ سازی صرفه جویی و جهاد تبیین در این زمینه اختصاص پیدا کند و کارشناسان این مسائل را تبیین کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار مرتضی خوش لهجه مدیر عامل شرکت گاز استان قم ضمن تسلیت اربعین حسینی، گزارشی از عملکردها و فعالیت‌های انجام شده این شرکت در استان قم را بیان کرد.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم انجام شده فعالیت‌های فرهنگی در جهت اصلاح الگوی مصرف شهروندان بود که باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان شد.

ارسال نظرات