۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۷۶۳۸۹۳

تصاویری که ماهواره‌های ایرانی به زمین مخابره کردند + فیلم

تصاویری که ماهواره‌های ایرانی به زمین مخابره کردند + فیلم
ماهواره‌های سنجشی ایرانی که این روزها در مدارهای مختلف قرار گرفته‌اند، تصاویری واضح و مطلوب از موقعیت‌های مکانی مورد نظر را به مراکز داده در کشور مخابره می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تاکید شهید رئیسی و آغاز کار دولت سیزدهم صنعت فضایی نیز جان دوباره‌ای گرفت، خصوصا پس از برگزاری اولین جلسه شورایعالی فضایی مجازی و ابلاغ سند 10 ساله فضایی کشور پس از 10 سال وقفه، سرعت پرتاب‌ها چند برابر شد.

در دولت سیزدهم، ۱۲ پرتاب موفق ماهواره انجام شد که معادل پرتاب‌های یک دهه گذشته و در دولت‌های قبل بود.

در همین راستا عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم در آخرین گزارشات خود با انتشار فیلمی از دستاوردهای فضایی کشور طی سه سال در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: از مهمترین زیرساختهای صنعت فضایی، پایگاه پرتاب ماهواره است.

وی افزود: در هزار روز خدمت، طراحی و ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا در سواحل مکران آغاز شد.

زارع‌پور تاکید کرد: ان‌شاءالله بهره‌برداری از فاز اول پایگاه فضایی«شهید رئیسی» اواخر امسال آغاز و دسترسی به مدارهای مختلف از جمله «خورشیدآهنگ» در این پایگاه فراهم خواهد شد.

گفتنی است، فیلم زیر گوشه‌ای از دستاوردهای صنعت فضایی نخبگان ایرانی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره و ماهواره‌بر را به نمایش گذاشته است، همچنین در این فیلم تصاویر برخی کشورها که توسط ماهواره‌های سنجشی تهیه و به زمین ارسال شده است را مشاهده خواهید کرد:

تعداد بازدید : 4
ارسال نظرات