۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۷۶۳۸۷۹

راه‌اندازی رشته سینما و کارگردانی در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی

راه‌اندازی رشته سینما و کارگردانی در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی
رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی از موافقت وزارت علوم با راه‌اندازی و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته‌های جدید «سینما»، «کارگردانی»، «طراحی لباس»، «معماری» و «معماری داخلی» در این مرکز دانشگاهی خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهدی حمیدی پارسا امروز در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی در سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: این مؤسسه آموزش عالی تنها مرکز دانشگاهی در استان قم است که به صورت تخصصی در قلمرو هنر فعالیّت می‌کند و پذیرای دانشجویان در رشته‌های هنری از کارشناسی تا دکتری است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی تصریح کرد: این مرکز دانشگاهی در حال حاضر در ۱۰ رشته کارشناسی ارشد، ۸ رشته کارشناسی و دو رشته دکتری دانشجو می‌پذیرد و مدرک مورد تأیید وزارت علوم را به دانشجویان اعطا می‌کند.

حمیدی پارسا از موافقت وزارت علوم و اعطای مجوز جذب دانشجو در پنج رشته جدید مقطع کارشناسی در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی خبر داد و گفت: در حالی که تا ترم گذشته فقط در سه رشته عکاسی، گرافیک و ادبیات نمایشی در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو داشتیم، خوشبختانه در سال تحصیلی جدید پذیرای دانشجویان علاقه‌مند در رشته‌های «سینما»، «کارگردانی»، «طراحی لباس»، «معماری» و «معماری داخلی» نیز خواهیم بود.

وی تصریح کرد: سینما، کارگردانی و طراحی لباس سه رشته پرمخاطب در قم است که با درخواست‌های مکرر و پیگیری علاقه‌مندان در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌شود با استقبال خوب علاقه‌مندان حوزه فرهنگ و هنر همراه باشد.

وی در ادامه به شرایط پذیرش دانشجو در مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند بدون حضور در آزمون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در این مرکز دانشگاهی تحصیل کنند.

رئیس مؤسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی با تأکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های مقطع کارشناسی محدود است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کرده یا برای اطلاع از جزئیات بیشتر و آگاهی از رشته‌های تحصیلی به نشانی اینترنتی https://itaihe.ac.ir/ مراجعه کنند.

ارسال نظرات