۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۶۳۸۲۵
در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی کشاورزی و دادگستری

بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی کشاورزی و دادگستری
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کشاورزی و دادگستری از صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار و نمایندگان مخالف و موافق و وزرای پیشنهادی به بیان مطالب خود پرداختند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (ساعت 8 صبح به ریاست محمد باقر قالیباف برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت آغاز شد.

این پنجمین جلسه بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در صحن مجلس است؛ روز گذشته 2 جلسه دیگر در همین راستا برگزار شد و برنامه‌های وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد، امورخارجه، بهداشت و تعاون مورد بررسی قرار گرفت، نمایندگان موافق و مخالف وزرا به بیان مطالب خود پرداختند و وزرای مذکور از برنامه‌های خود دفاع کردند.

در ابتدای جلسه امروز نیز نمایندگان مجلس به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرداختند.

بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی کشاورزی و دادگستری

موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

سمیه رفیعی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس موافقت این کمیسیون را با غلامرضا نوری‌ قزلجه، وزیر پیشنهادیِ کشاورزی اعلام کرد.

در ادامه جلسه صحن، نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به بیان مطالب و نظرات خود پرداختند.

ذاکر: برنامه نوری‌قزلجه کامل نیست

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مخالفت با غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی، گفت: نماینده استانی هستم که نزدیک به ۱۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی دارد. اقتصاد و سرانه درآمد ما از کشاورزی است. اصلاح نظام بازار و بهبود بهره‌وری اما نگفتید شما از بازار و صادرات کشاورزی در برنامه خود گفتید اما نگفتید چه طوری باید به بهره‌برداری برسانید. آیا با روش تهاتر محور به این مهم می‌خواهید برسید.

وی افزود: قیمت سم و کود به کشاورز فشار می‌آورد. این مسائل در برنامه شما آورده نشده است‌. بیش از ۱۵۰ کارت صادرکنندگان تعلیق شده از نظر شما روش‌های بهره‌وری چیست؛ امروز کشاورز فقط کار می‌کند مشکل اشتغال را حل می‌کند اما درآمد روزانه خود را نمی‌تواند تأمین کند.

نمانیده مردم ارومیه، گفت: به چه نحو مصرف آب را کاهش خواهید داد؛ آیا با تعطیلی چاه‌های کشاورزان؛ کشاورز سه دهه قدمت دارد اما پروانه ندارد. ضعف مسئولین را به گردن کشاورز می‌اندازیم. مسئول به زندگی کشاورز فکر نمی‌کند. آیا با پر کردن چاه مردم می‌خواهی مصرف آب را کاهش دهید؛ آیا آبیاری نوین و قطره‌ای در برنامه شما است؟ آیا با قطع کردن برق کشاورزان به معنای کاهش مصرف آب است.

بخشایش: برنامه نوری‌قزلجه از فقدان چارچوب فکری در رنج است

احمد بخشایش نماینده اردستان در مخالفت با غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: جناب نوری قزلجه تمام مسائل کشاورزی اعم از اصلاح ساختار، تجمیع زمین، روستا محور بودن را در برنامه خود آورده، به طوری که یاد ضرب‌المثل سنگ بزرگ علامت نزدن است، افتادم. گویی وزیر در زنگ انشا از همه جیز گفته اما هیچ کاری را خم نمی‌خواهد به سامان برساند.

نماینده اردستان عنوان کرد: علاقه‌مند بودم آقای نوری حداقل یک شاخص به ما بدهد که طی چهار سال آینده بتوانیم با آن شاخص ایشان را مورد سنجش قرار دهیم. امیدوارم جناب نوری با لایه‌های فساد پنهان فساد در وزارت جهاد کشاورزی طوری رفتار کند که به سرنوشت پرونده نهاده‌های دامی و چایی دبش گرفتار نشود. در این صورت مردم خواهند گفت نمایندگان ساده‌دل هستند و توانایی وزارت ندارند.

بخشایش گفت: برنامه جناب نوری از فقدان چهارچوب فکری و متدولوژی در رنج است. ایشان به معلول اشاره دارد اما برنامه‌ریزی ندارد. چگونه این آمال و آرزوها را محقق می‌کند؛ در چه بازه زمانی این کار را صورت می‌دهد.

مصطفوی: نوری‌قزلجه مرتبط‌ترین وزیر پیشنهادی کابینه است

سید ابوالحسن مصطفوی نماینده مردم رزن در جریان بررسی صلاحیت غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به عنوان موافق گفت: ایشان مرتبط‌ ترین وزیر پیشنهادی در کابینه است. وزیر پیشنهادی کشاورزی در همه دوران خدمتش مسئولیت‌هایی در سطح کارشناسی تا همترازی وزیر داشتند. سلامت، پاکدستی و اقتدار در مدیریت از ویژگی‌های ایشان است. ایشان تجربه، تخصص و تحصیلات  دارد. ایشان روستازاده و کشاورزاده هستند.

مصطفوی بیان کرد: تحصیلات ایشان در زمینه کشاورزی است. به طوری که دبستان و دبیرستان را در هنرستان کشاورزی و دانشگاه را در رشته‌های دامپروری، مدیریت کشاورزی و توسعه کشاورزی گذراندند. فعالیت اداری ایشان نیز کارشناس، رئیس اداره، معاون مدیر، مدیر،مسئولیت‌های استانی و کشوری در جهاد سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: با رای دانش آموختگان کشاورزی به عنوان عضو شورای نظام و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت داشتند و در مجلس شورای اسلامی نیز در هر سه دوره داوطلبانه عضو کمیسیون کشاورزی بود. ایشان میتوانست عضو کمیسیون برنامه وبودجه هم شودند ولی هیچ وقت خودش متقاضی نبود.

سبزی: نوری‌قزلجه کشاورز و کشاورز زاده است

حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: امروز درباره آقای نوری قزلجه صحبت می‌کنیم آیا ایشان صلاحیت وزارتخانه را دارد یا نه؛ یکی از شاخص‌های وزرا، کارآمدی است، وقتی به سابقه آقای نوری قزلجه می‌نگریم می‌بینیم که در سه دوره در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون کشاورزی نقش فعالی داشته و کشاورز و کشاورز زاده است، همچنین از هنرستان تا مدارج عالی، رشته تخصصی آقای نوری‌قزلجه کشاورزی بوده است.

نماینده مردم ساوه در مجلس، اظهار کرد: ایشان یک دوره معاون اجرایی در مجلس، جانشین قائم‌مقام وزیر و مشاور وزارتخانه بوده است؛ ایشان تنها مدرک نگرفته است و پشت میز برود زیرا ایشان یک کشاورز و کشاورز زاده است.

وی ادامه داد: آقای نوری‌قزلجه درد کشاورز را می‌فهمد و با گوشت و پوست خودش مشکلات را لمس کرده، رشته تخصصی وی کشاورزی بوده و تجربه خوبی دارد، مسئولیت‌های استانی و کشوری داشته است.

کوثری: قزلجه فقط در سطح شهرستان مسئولیت داشته‌است

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار کرد: آشنایی با مجموعه وزارتخانه اهمیت زیادی دارد چرا که باید در یک وزارتخانه قراردادها، تصمیمات با سیاست‌های کلان اتخاذ شود. بنده درباره نوری قزلجه همین احساس را دارم که وی آن طور که باید و شاید نمی‌تواند در این سمت عملکرد خوبی داشته باشد. در وزارتخانه باید تصمیمات کلان گرفته شود اما گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی در سطح شهرستان و استان مسئولیت داشته است.

کوثری تاکید کرد: مسئولیت وزارت ساده نیست و شاید نوری قزلجه به حوزه کشاورزی مسلط باشد اما وی صرفاً در سطح استان و شهرستان کار کرده است. حیطه وظایف یک وزارتخانه بسیار گسترده است.

وی گفت: سوال بنده از وزیر پیشنهاد جهاد کشاورزی آن است که چه برنامه‌ای برای حفظ کاربری اراضی و اصلاح اراضی دارد. لازم است نوری قزلجه برنامه‌های خود را به صورت مشخص به ما اعلام کند.

نوروزی: برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی برای پرداخت پول گندمکاران چیست؟

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد در مجلس در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: عدم کفایت سرمایه گذاری و آوردن نرخ کارمزد حتی در بانک کشاورزی برای کشاورزان، تغییرات اقلیم آب و هوایی، عدم حمایت از گسترش بخش خصوصی و بخش کشاورزی، نارسایی زنجیره تامین و عدم تعادل عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی، پایین بودن سرانه زمین و عدم تکنولوژی مناسب از جمله مشکلات کشاورزی در کشور است.

وی ادامه داد: استفاده بهینه کارآمد از منابع تولید، حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده و افزایش درآمد کشاورزان نیز مهم و ضروری است. الان کارمندان وزارت کشاورزی حقوق مناسب ندارند. انگیزه ندارند. ما چه کار کنیم؟ آقای نوری شاهد بودید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم برای عشایر هم برای روستاییان و هم دامداری ها مشکلات ایجاد کرد.

ییات: نوری قزلجه برنامه عملیاتی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی دارد

محمد بیات نماینده مردم خمین در جریان بررسی صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به عنوان موافق، گفت: وزیر پیشنهادی کشاورزی فردی درد آشنا، روستازاده و اعتقاد به روستا زاده بودن دارد. ایشان علاقمند به کشاورزی است. ایشان اصل خودش را فراموش نکرداست.

وی با اشاره به تحصیلات مرتبط وزیر پیشنهادی با حوزه کشاورزی و اشراف او به این حوزه اظهار کرد: نوری در حوزه کشاورزی دارای تجربه است و در این وزارتخانه فعالیت کرده همچنین سه دوره سابقه نمایندگی مجلس داشته و با چالش‌های پیش‌روی حوزه‌های انتخابیه نمایندگان و بخش کشاورزی آشنا است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نوری برنامه عملیاتی و زمانبندی برای حل مسائل کلیدی کشاورزی شامل برنامه‌های کوتاه، میان مدت و بلندمدت دارد. او به خودکفایی محصولات کشاورزی اعتقاد داشته و آشنا به برنامه هفتم توسعه است.

بیات وزیر پیشنهادی کشاورزی را فردی پاکدست و امین توصیف کرد و افزود: حوزه کشاورزی مشکلاتی همچون خرید تضمینی گندم، نهاده‌های دامی، قطعی برق کشاورزی، لایروبی مناطق، بیمه محصولات کشاورزی و نداشتن الگوی کشت دارد که وزیر پیشنهادی می‌تواند با پشتوانه مجلس شورای اسلامی نسبت به رفع آنها اقدام کند.

جلالی: نوری‌قزلجه در تولید محصولات با کیفیت موفق عمل خواهد کرد

محمد جلالی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: آقای نوری قزلجه با استفاده از توان تولیدکنندگان که سرمایه اصلی بخش کشاورزی هستند و توجه به اسناد بالادستی، در تحقق شعار محصولات غذایی و کشاورزی باکیفیت و داخلی موفق عمل خواهد کرد.

وی افزود: توجه به مناطق مختلف از حیث توزیع منابع مالی و امکانات و استفاده از منابع پایه هر اقلیم مدنظر بوده و در این مسیر بخش‌های مختلف کشاورزی با حضور آقای نوری‌قزلجه مسیر رشد و تعالی را ادامه خواهد داد.

جلالی تصریح کرد: باید توجه عادلانه به همه مناطق از حیث توزیع منابع مالی و اعتبارات و امکانات و استفاده مناسب از ظرفیت هر اقلیم مدنظر قرار گیرد.

در ادامه نیز غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای دفاع از برنامه‌های خود جهت تصدی وزارت کشاورزی پشت تریبون صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نوری‌قزلجه: ۲ ساله مشکل ۳ میلیون هکتار زمین اختلافی کشاورزان و منابع طبیعی را حل می‌کنم

نوری‌قزلجه در ابتدای سخنانش، اظهار کرد: در هر کجا که خدمت کرده‌ام، از ابتدا مشی من پاکدستی و فسادستیزی بوده و یک مورد هم بر خلاف این در طول دوره خدمتی بنده اتفاق نیفتاده است؛ بنابراین این محکم‌ترین وعده‌ای است که در مجلس و در محضر شما می‌توانم بدهم.

نوری قزلجه تأکید کرد: سیاستگذاری‌های بنده همان سیاست‌های قوانین بالادستی است که در رسیدن به امنیت غذایی مؤثر و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، البته با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان و ارتقاء بهره‌وری.

بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی کشاورزی و دادگستری

وی افزود: تسریع در رفع تداخل اراضی زراعی مورد بحث بود، از ۱۸ میلیون زمین کشاورزی سه میلیون مورد اختلاف کشاورزان و منابع طبیعی است و اغلب هم حق با کشاورزان است، قانون رفع تداخل که با پیشنهاد بنده تصویب شده قول می‌دهم ظرف دو سال این مشکل حل شود.

گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: قول می‌دهم تا دو سال مشکل 3 میلیون هکتار زمین اختلافی بین کشاورزان و منابع طبیعی را برای همیشه حل کنم.

پس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی توسط نمایندگان مجلس در ادامه کمیسیون حقوقی و قضائی به ارائه گزارش و نظر این کمیسیون درباره گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری پرداخت.

بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی کشاورزی و دادگستری

موافقت کمیسیون حقوقی مجلس با وزیر پیشنهادی دادگستری

علی آذری، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت امین‌حسین رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از موافقت این کمیسیون با امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری خبر داد.

در ادامه جلسه صحن، نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی دادگستری به بیان مطالب و نظرات خود پرداختند.

حاجی‌دلیگانی: مسئولیت وزیر دادگستری از همه وزرا بیشتر است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مخالفت با امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: در ماده ۱۱۳ قانون برنامه بند(الف) گفته شده که وزارت دادگستری و قوه قضائیه مکلف است که در ۲ سال اول سامانه‌ای راه‌اندازی کند که برای ارجاع پرونده، تعیین وقت، انتخاب کارشناس با استفاده از فناوری‌های روز در جهت کمک به مردم و قاضی باشد. جای این ماده در برنامه شما خالی است.

نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس عنوان کرد: در بند(پ) همین ماده آمده که باید شما با استفاده از فناوری روز امکان استعلام برخط و آنی را فراهم کنید. این بند هم در برنامه شما نبود‌. در بند (ت) همین ماده گفته شده سامانه شفافیت عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی تدارک دیده‌ شود. این بند در برنامه شما نیست.

حاجی‌دلیگانی گفت: مسئولیت وزیر دادگستری از همه وزرا بیشتر است. چرا که ما هنگامی که از قوه قضائیه سوال داشته باشیم سراغ ایشان می‌رویم و باید پاسخ از یک قوه بدهد.

اسحاقی: درد ما سوء مدیریت و بی‌توجهی‌ها در سازمان تعزیرات است

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: من اگر به مدیریت توانمند شما اعتقاد نداشتم هیچ وقت درد مردم را این‌جا بیان نمی‌کردم. امروز آن‌چه که در وزارت دادگستری به عنوان درد بر مردم تحمیل می‌شود سازمان تعزیرات است. سازمانی که یکی از متولیان کنترل بازار در کیفیت و کمیت است. درد ما تحریم نیست. تحریم یک ابزار خباثت دشمن است. درد ما سوءمدیریت و بی‌توجهی‌ها است که مردم را با چالش‌های زیاده مواجه می‌کند.

وی افزود: تامین کالا، قیمت‌گذاری، توزیع در دستور کار سازمان تعزیرات است. نمایندگان نسبت به سازمان تعزیرات باید دقت کنند. بازار ما هرگونه قیمت‌گذاری می‌خواهد انجام دهد. آن‌هایی که متولی امر معیشت مردم در کابینه هستند باید پاسخ دهند ۵۰ قلم معیشتی مردم را قیمتشان چند است.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس عنوان کرد: چرا امروز گوشت باید کیلویی ۸۰۰ هزار تومان باشد، یکی از متولیان کنترل بازار سازمان تعزیرات است. ارز ۴۲۰۰ برداشته شد سازمان تعزیرات اجازه داد هر چه که توانست قیمت‌ها رفت بالا.اگر دولت چهاردهم بنزین را بخواهد گران کند سازمان تعزیرات چه برنامه‌ای خواهد داشت.

نقدعلی: رحیمی اقدامات ارزنده‌ای در وزارت دادگستری انجام داد

محمدعلی نقدعلی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی دادگستری، با قدردانی از کابینه‌ای که پزشکیان برای دولت چهاردهم معرفی کردند، گفت: در طول مجلس یازدهم تعاملی بین قوه قضائیه رخ داد که انصافا مثال زدنی است، باید توجه کنیم که رئیس قوه قضائیه وزیر دادگستری را تعیین می‌کند، شخصی همچون رحیمی توانسته نقدها و نیازهای جامعه را به کمیسیون قضایی و حقوقی ارائه دهد.

وی افزود: بر اساس قانون این رئیس قوه است که وزیر دادگستری را انتخاب می کند، اعتماد رئیس قوه قضائیه ملاک پذیرش شخصیت ایشان است، علاوه بر اینکه ایشان در انجام وظایف دادگستری همچون صندوق خسارات بیت المال به درستی عمل کرد، حتی در بخشی از تعزیرات خلاء قانونی داشتیم که ایشان با درایت و همکاری سه قوه توانست بحران های ایجاد شده در جامعه را کنترل کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، گفت: وزیر پیشنهادی دادگستری در انجام تکالیف و تحول در وزارت دادگستری اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

توسلی: رحیمی متخصص حوزه حقوق است

فتح‌الله توسلی نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری، گفت: با بیان اینکه ما از وزیر چه می‌خواهیم و چه کسی باید مسئولیت وزارت را بر عهده بگیرد، گفت: آقای رحیمی اکنون وزیر دادگستری است و پیشتر مشاور عالی رئیس قوه بوده و مسئولیت‌های خود را از دادیاری شروع کرده و به بالاترین مسئولیت‌ها در قوه قضائیه رسیده است. ما وزیری آشنا به مسئولیت و وظایف دستگاه خود می‌خواهیم که پله به پله و نه آسانسوری بالا آمده باشد که آقای رحیمی دارای چنین شرایطی است.

وی ادامه داد: ما از وزیر می‌خواهیم با شما مردم تعامل داشته باشد و لذا من به شما عرض می‌کنم که تنها وزیری که در قانون اساسی اسم آن آمده و وظایفش بیان شده وزیر دادگستری است.

نماینده کبودرآهنگ، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه به موضوع تامین حقوق فردی و اجتماعی و عدالت تاکید شده است که آقای رحیمی متخصص در حوزه حقوق بوده و می‌تواند این موارد را اجرایی کند.

شهرکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری: هیچ انسانی قادر به دفاع از وضعیت سیستان و بلوچستان نیست

 فرهاد شهرکی نماینده مردم زابل در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی دادگستری، عنوان کرد: در استان سیستان و بلوچستان و دیگر استان ها شاهد خلاف هایی از ستاد مبارزه با قاچاق هستیم. از استان سیستان و بلوچستان مقدار قابل توجهی قاچاق سوخت اتفاق می افتد اما قوانین سخت قاچاق برای مردم فقط اجرا می‌شود.

وی افزود: هیچ انسان منصفی قادر به دفاع از وضعیت استان سیستان و بلوچستان نیست. این به واسطه مدیرانی است که هیچگاه چه در زمان فعالیت و چه در زمانی که صندلی‌ها را ترک کرده‌اند شاهد رسیدگی به رفتار و اعمال آنها نبوده‌ایم.

شهرکی ادامه داد: آقای عارف؛ شما اگر به گوشی خود مراجعه کنید در یک ماه اخیر گرم ترین نقطه دنیا و آلوده ترین منطقه دنیا در چند سال اخیر در سیستان بوده است و امروز بیش از ۱۰۰ کیلومتر سرعت باد بوده و مردم نمی توانند از خانه بیرون بیایند.

صباغیان: رحیمی سوابق بسیار مشخص و روشنی دارد

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری در سخنانی به عنوان موافق، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی دادگستری که همه عزیزان با سابقه‌ای که دارند ایشان را می‌شناسند. ایشان در وزارت دادگستری سابقه دارند. مشاور رئیس قوه قضاییه و معاون قوه قضاییه بوده‌اند.

وی ادامه داد: به هر حال سوابق بسیار مشخص و روشنی دارند. کمیسیون مجلس و معاونت نظارت هم ایشان را تایید کردند. از همه مهم‌تر برخورد خوب و پاسخگویی ایشان است که همه ما نمایندگان سعه صدر و برخورد مناسب ایشان را دیده‌ایم.اما انتظاراتی را هم داریم.

صباغیان مهمترین رسالت وزارت دادگستری را رابطه بین قوای مقننه و قضاییه دانست و افزود: تقریبا نظارت مجلس بر قوه قضاییه از طریق وزارت دادگستری انجام می‌شود.

 در ادامه نیز امین‌حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری برای دفاع از برنامه‌های خود جهت تصدی وزارت دادگستری پشت تریبون صحن علنی مجلس قرار گرفت.

رحیمی: کارآمدی نظام در گروی تعامل قوای سه گانه است

رحیمی در ابتدای سخنانش اظهار کرد: مهمترین راهکاری که می‌تواند نظام اسلامی را تقویت بکند و موجب کارآمدی آن شود، تعامل و همکاری قوا است، لذا بارها مقام معظم رهبری به تعامل و همکاری قوا تأکید فرموده‌اند.

وی افزود: برای کمک به احقاق حق و اجرای عدالت، نماینده مجلس باید بتواند با مدیران قضایی ارتباط داشته باشد و مشکلات را بگویند، در همین پرونده‌های کثیرالشاکی نمایندگان می‌توانند کمک کنند که مشکلات را حل کنیم.

بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی کشاورزی و دادگستری

رحیمی ادامه داد: باید دستگاه‌های متصدی بازار با هم تعامل داشته باشند، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد و دادگستری با مدیریت معاونت اول در این باره ورود کند.

وزیر پیشنهادی دادگستری همچنین خاطرنشان کرد: در صورتی که مورد اعتقاد نمایندگان قرار گیرم، براساس تجربه قبلی و عزم و اراده جدی، با جدیت بیشتری نواقص در حوزه دیپلماسی قضایی را رفع خواهم کرد.

رحیمی بیان کرد: این وظیفه وزیر دادگستری است که حقوق و معیشت قضات و کارکنان را پیگیری کند. من فقط به عنوان وزیر دولت نیستم، بلکه وزیری هستم که از قوه‌قضاییه در برابر مجلس نیز باید دفاع کنم.

ارسال نظرات