۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۷۶۲۷۱۸

مقاومت فلسطین: شهادت هنیه مانع توسعه قدرت حماس نمی‌شود

مقاومت فلسطین: شهادت هنیه مانع توسعه قدرت حماس نمی‌شود
شخصیت‌های مقاومت و کمیته اقدام مشترک فلسطین در لبنان با اشاره به اینکه جنایت ترور شهید هنیه، قدرت و انگیزه برای تشدید مقاومت ضد اشغالگران را افزایش می‌دهد خواستار اتحاد ملی، عربی و اسلامی برای مقابله با صهیونیست‌ها شدند.

بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، کمیته اقدام مشترک فلسطین در لبنان با اعلام اعتصاب عمومی در محکومیت این جنایت شنیع صهیونیست‌ها، خواستار سازماندهی راهپیمایی و تحصن در اردوگاه‌های آوارگان شده و تاکید کرد: دشمن صهیونیستی با این جنایت فجیع صفحه جدیدی به کارنامه جنایتکارانه و تروریستی خود اضافه کرد.

جهاد طاها، سخنگوی جنبش حماس در لبنان در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت: ما امروز یک شخصیت برجسته ملی در میان رهبران مقاومت فلسطینی را از دست دادیم. اما دشمن بداند که ترور رهبران ما تنها موجب افزایش انگیزه، قدرت و استحکام ما در ادامه راه مقاومت و خدمت به آرمان‌های ملی مردممان خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از رهبران حماس مانند شیخ احمد یاسین، دکتر عبدالعزیز الرنتیسی، صلاح شحاده و دیگران در راه فلسطین به شهادت رسیدند، اما مقاومت همچنان با قدرت به سمت هدف خود در آزادی فلسطین از شر اشغالگران حرکت کرد.

سخنگوی حماس تاکید کرد: این جنایت امروز دشمن تبدیل به انگیزه‌ای مضاعف برای ما در سطح ملی فلسطین می‌شود تا تلاش‌های خود را برای تقویت وحدت ملی در مقابله با دشمن اشغالگر در نوار غزه متحد کنیم و همه امت عربی و اسلامی باید به حمایت‌های خود از ملت و مقاومت فلسطین به هر طریقی ادامه دهند.

این مقام حماس تصریح کرد: دشمن اشغالگر صهیونیستی روز سه‌شنبه یک جنایات تروریستی در بیروت مرتکب شده و به حاکمیت و ثبات لبنان تجاوز کرد و بعد از آن با جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد که بی پاسخ نخواهد ماند.

تقویت وحدت عربی-اسلامی برای مقابله با اشغالگران ضروری است

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر به دنبال گسترش جنایات خود در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی است، از همه خواست تا مسئولیت خود را برای مقابله با جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها بر عهده بگیرند و تاکید کرد: جامعه بین المللی موظف است تصمیمات قاطعی اتخاذ کند که رژیم اشغالگر را ملزم به پایبندی به قوانین و هنجارهای بین‌المللی کند.

جهاد طاها همچنین اظهار داشت: تقویت وحدت عربی و اسلامی برای مقابله با پروژه استعماری صهیونیستی در منطقه امری ضروری است.

از طرف دیگر احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده این جنبش در لبنان جنایت ترور اسماعیل هنیه را نشان دهنده تلاش رژیم اشغالگر برای گسترش دامنه تجاوزات آن دانسته و تاکید کرد: این جنایت در چهارچوب سیاست سیستماتیک دشمن صهیونیستی برای هدف قرار دادن شخصیت‌های برجسته فلسطینی مانند شهید هنیه است که نقش محوری و بسیار مهمی در دفاع از حقوق مردم فلسطین دارند.

اشغالگران هیچ دستاوردی در میدان جنگ کسب نکردند

وی افزود: جنایت ترور شهید هنیه در تهران تلاش مذبوحانه صهیونیست‌ها برای ضربه زدن به روحیه مقاومت بعد از شکست رژیم اشغالگر در دستیابی به اهداف میدانی آن، در جنگ وحشیانه علیه غزه بود. اشغالگران برای رسیدن به یک پیروزی کوچک در میدان هر کاری کردند اما شکست خوردند. خطاب به صهیونیست‌ها می‌گوییم که شهادت اسماعیل هنیه در کنار اعضای خانواده او و دیگر رهبران مقاومت و مردم فلسطین، عزم و اراده ما را برای ادامه مقاومت تا پیروزی بیشتر خواهد کرد.

شهادت هنیه مانع توسعه قدرت حماس نمی‌شود

احسان عطایا گفت: همانطور که شهادت سید عباس موسوی، دبیرکل سابق حزب الله مانع توسعه قدرت مقاومت لبنان نشد و آن را تبدیل به یک کابوس بزرگ برای صهیونیست‌ها کرد و همچنین همانطور که شهادت دکتر فتحی الشقاقی، دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی قدرت این جنبش را در مقابل دشمن صهیونیستی چند برابر کرد، امروز هم با شهادت اسماعیل هنیه، مطمئنیم که حماس قوی‌تر و استوارتر خواهد شد.

علی فیصل، معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین نیز جنایت ترور شهید هنیه را یک جنایت جنگی سیستماتیک از سوی صهیونیست‌ها دانست که بیانگر ناتوانی و شکست رژیم اشغالگر در نابودی آرمان فلسطین است.

وی اظهار داشت: رژیم اشغالگر با این جنایت کثیف خود همه خطوط قرمز را رد کرده، اما نخواهد توانست که اراده مقاومت را در هم بشکند و هرگز به اهداف تجاوزکارانه خود در غزه و کرانه باختری نمی‌رسد.

این مسئول جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، ایالات متحده را مسئول تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها دانست و تاکید کرد: آمریکا با چراغ سبز نشان دادن به رژیم اشغالگر و حمایت همه جانبه از این رژیم، مشارکت مستقیم در جنایات آن دارد.

جنایت‌های تروریستی صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند

وی تاکید کرد که مقاومت فلسطین قطعاً به جنایت ترور هنیه پاسخ خواهد داد و حزب الله هم انتقام جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در بیروت را می‌گیرد. ما در کنار لبنان، مقاومت و مردم آن ایستاده‌ایم و می‌گوییم که همگی در جبهه مقاومت علیه ائتلاف کثیف آمریکایی- صهیونیستی برای پایان دادن به اشغالگری متحد هستیم.

از طرف دیگر هیثم عبده، مسئول جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در لبنان هم اظهار داشت: اوضاع به سمت یک جنگ گسترده پیش می‌رود و هدف قرار دادن فرمانده حزب الله و ترور شهید اسماعیل هنیه یک جنایت جنگی بزرگ است که بدون پاسخ نمی‌ماند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات