۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۶۲۴۰۶

آزمون شفاهی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در کاشان برگزار شد

آزمون شفاهی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن در کاشان برگزار شد
اصفهان - آزمون شفاهی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم ویژه برادران در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عبدالرضا تولیت در حاشیه برگزاری آزمون شفاهی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در گفتگو با خبرنگاران، گفت: امسال برای رقابت در مرحله دوم و شفاهی ۱۲۶ خواهر و۲۰ برادر شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این آزمون با حضور داوران و اساتید برجسته قرآن حاج مجید عربی وحاج مصطفی اصفهانیان برگزار شد، گفت: برای این مسابقه ۶داو‌ر خانم و ۲دا‌ور آقا که ممتحن مجاز کشوری هستند حضور دارد. 

به گفته وی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ معتبرترین مدرک کشوری که براساس مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

تولیت یادآور شد: مدرک تخصصی از درجه ۱ معادل دکترا تا درجه ۲ معادل فوق لیسانس، درجه ۳ معادل لیسانس، درجه ۴ معادل فوق دیپلم و درجه ۵ معادل دیپلم با امضای وزیر محترم فرهنگ وارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اعطا می‌شود

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه حدودا ۲۰۰ نفر در منطقه کاشان و آران وبیدگل دارای مدرک تخصصی هستند، اظهار داشت: نزدیک به یکهزار و ۳۰۰ حافظ کل قرآن در منطقه کاشان و آران وبیدگل هستند که از این تعداد ۸۵۰ نفر بانوان هستند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات