۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۶۲۰۸۲
رئیس اداره تبلیغات شهرستان سرپل‌ذهاب:

کنگره شهدا نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارد

کنگره شهدا نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام دوستیان گفت: برگزاری کنگره شهدای استان کرمانشاه نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارد ما باید با معرفی شهدای شاخص استان برای جوانان و نوجوانان جامعه الگوسازی کنیم که راه شهدا ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسن دوستیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا فرصت بسیار مغتنمی است تا بیشتر به معرفی شهدای کرمانشاه پرداخته شود و جوانان و نوجوانان استان شهدای شاخص را بیشتر بشناسند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: شهدا در مکتب سیدالشهداء علیه السلام تربیت یافته و در راه دفاع از دین اسلام، انقلاب و کشور از بهترین سرمایه خود گذشتند، شهدا معنویت را در جبهه‌های دفاع مقدس به درجه اعلا رساندند و امروز عطر یاد آن‌ها با برگزاری این کنگره‌ها می‌تواند روح معنویت را در جامعه تقویت کند.

وی بیان کرد: همرزمان شهدا گنجینه‌هایی از خاطرات دفاع مقدس هستند که مسئولین باید با دعوت از همرزمانش شهدا به خاطره نگاری دوران پرافتخار دفاع مقدس در جامعه رونق ببخشند زیرا که این کار باعث معرفی بیشتر شهدا و آشنا شدن نسل جوان و نوجوان جامعه با ایثار و رشادت و شجاعت شهدا می‌شود.

حجت الاسلام دوستیان تصریح کرد: استان کرمانشاه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است ضمن اینکه باتوجه به منطقه عملیاتی بودن غرب استان بسیاری از شهدای سایر استان‌ها نیز در این خطه به شهادت رسیده اند لذا استان کرمانشاه ظرفیت بسیار بالایی برای برگزاری کنگره شهدا دارد.

وی ادامه داد: ما یادواره شهدای بازی دراز، یادواره شهید شیرودی و شهدای زرینجوب، یادواره شهدای قراویز و سالگرد عملیات غرورآفرین بازی دراز را هرساله در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌کنیم و شاهدیم که مردم سایر استان‌ها در این مراسم ها حضور می‌یابند و این نشان می‌دهد که از سایر نقاط کشور نیز شهدایی در این مناطق عروج یافته اند که بسیار ارزشمند است. 

وی با تأکید بر نقش کنگره شهدا در ترویج فرهنگ جبهه و شهادت تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای استان کرمانشاه نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارد ما باید با معرفی شهدای شاخص استان برای جوانان و نوجوانان جامعه الگوسازی کنیم که راه شهدا ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام دوستیان در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: در سال‌های گذشته کمتر به جبهه‌های غرب و خصوصاً استان کرمانشاه پرداخته شده لذا برگزاری این کنگره و رسانه‌ای شدن رویدادهای آن می‌تواند جبهه‌های استان، شهدای استان را بیشتر به کشور معرفی کند و مسئولین استان باید نهایت استفاده را از این رویداد بزرگ ببرند./1400/

ارسال نظرات