۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۶۱۹۴۹
خوش‌گفتار مطرح کرد؛

زندگی متفاوت در عصر دیجیتال

زندگی متفاوت در عصر دیجیتال
استاد برجسته دانشگاه فرهنگیان با اشاره به سرعت رشد هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی افراد جامعه، اظهار داشت: سرعت تغییرات در عصر فناوری به قدری است که اگر لحظه‌ای خود را به روز نکنیم از قافله زندگی عقب خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خوش‌گفتار استاد برجسته دانشگاه فرهنگیان در "همایش مولفه‌های توانمندی نسل جدید اموزش و پرورش در عصر دیجیتال" که صبح روز شنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن بیان اینکه آدم امروزی با آدم چند سال گذشته کاملا متفاوت است، گفت: همه دنیا ماجرای غزه را می‌بینند ولی انگار مسخ شدند و اصلا هیچ چیز برایشان موضوعیت ندارد.

استاد برجسته دانشگاه فرهنگیان استفاده از یافته‌های پژوهشی در موسسات مختلفی که برای زندگی ایجاد شده را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: سازمان‌های آموزشی و مدارس به دلایل متعددی کمترین استفاده را از یافته‌های پژوهشی را دارند و سازمان بهداشت و درمان از جمله سازمان‌هایی است که از پژوهش‌های علمی بیشترین استفاده کرده است.

انسان امروزی در عصر ارتباطات را متفاوت با بشر در تمام دوران دیگر است

وی انسان امروزی در عصر ارتباطات را متفاوت با بشر در تمام دوران دیگر دانست و گفت: در گذشته مردم نسبت به هرچیز که مشاهده می‌کردند و می‌شنیدند واکنش نشان می‌دادند اما امروز شاهد آن هستیم که سیستم عصبی افراد نسبت به مشاهدات خود به شکل متفاوتی عمل می‌کند.

خوش‌گفتار با اشاره به سرعت رشد هوش مصنوعی و تاثیر آن بر زندگی افراد جامعه، اظهار داشت: سرعت تغییرات در عصر فناوری به قدری است که اگر لحظه‌ای خود را به روز نکنیم از قافله زندگی عقب مانده و از تطبیق یافتن با شرایط عصر جدید بازخواهیم ماند.

استاد برجسته دانشگاه فرهنگیان با اشاره به نقش پژوهش در سازمان‌ها و مراکز مختلف در راستای رشد و پیشرفت پایدار، اذعان داشت: تحقیقات و استفاده از یافته‌های پژوهشی در سازمان‌های آموزشی و مدارس نسبت به نهاد‌هایی مانند بهداشت و درمان جایگاه مناسبی ندارد و نمی‌توان پذیرفت مربیان و مدیران حتی با ساحت‌های شش گانه نظام تعلیم و تربیت به خوبی آشنا نباشند.

استفاده از روش‌های علمی تحقیقاتی برای درک عملکرد صحیح آموزش و پرورش

وی در ادامه اظهار داشت: باید از روش‌های علمی تحقیقاتی برای درک عملکرد صحیح آموزش و پرورش استفاده کرد، پژوهش در آموزش تلاش می‌کند ادله و شواهد کافی را ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود، سیستم آموزشی ما عملکرد صحیحی را دنبال می‌کند.

خوش‌گفتار با تشریح مفهوم مدیریت و مدیریت آموزشی و تعاریفی که در این زمینه گفته شده، ابراز داشت: تعریف ساده مدیریت هنر انجام مطلوب کار از طریق دیگران است و می‌توان در یک کلمه مدیریت را تصمیم گیری خواند؛ یک مدیر باید تصمیم بگیرد که در هر موضوعی از چه روشی استفاده نماید.

استاد برجسته دانشگاه فرهنگیان در پایان تصریح کرد: سازمان‌های آموزشی دارای چهار زیرسیستم رفتاری، سازمانی، فناوری و محیطی هستند و برای تشخیص صحت تصمیم گیری در هر کدام از این چهار موضوع باید از شواهد علمی و پژوهشی استفاده کرد.

ارسال نظرات