۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۶۱۹۴
مدیر حوزه علمیه آمل:

پژوهش‌سرای‌ حوزه علمیه آمل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با اشاره به توان طلاب این حوزه برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی، از راه اندازی پژوهش‌سرا در این مدرسه علمیه خبر داد.
مدير حوزه علميه ابوالحسن امير المؤمنين آمل
حجت الاسلام منصور یزدانی، مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، با اشاره به قدمت هزار ساله و نیز تحصیل بیش از صد طلبه در این حوزه‌ گفت: مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل از قدیمی ترین حوزه های علمیه مازندران است که علمای برجسته‌ای در این حوزه تحصیل کردند، در حال حاضر نیز 9 استاد در این حوزه مشغول تدریس هستند.

وی با اشاره به توان طلاب این حوزه برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی از راه اندازی پژوهشکده دراین مدرسه خبرداد‌ و ابراز داشت: با آغاز فعالیت پژوهش‌سرا در این حوزه، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی از رونق بالایی برخوردار خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) توجه به مقوله پژوهشی در حوزه‌های علمیه را‌ ضرورتی انکارناپذیر‌ دانست و تصریح کرد: تقویت فعالیت های پژوهشی در حوزه سبب پویایی حوزه‌ها خواهد شد و افزون برآن‌ پایه های علمی طلاب را نیز مستحکم خواهد کرد.

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که با راه اندازی پژوهش‌سرا در مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل، بخش کامپیوتر نیز در این مرکز مستقر خواهد شد، ادامه داد: با استقرار تجهیزات رایانه‌ای طلاب می توانند، به بسیاری از تحقیقات و پژوهش های اینترنتی دستررسی پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین مشکلات کنونی این حوزه‌ را محدود بودن فضای آموزشی دانست و خاطر‌نشان کرد: متأسفانه به دلیل نبود فضای مناسب آموزشی، طلاب این حوزه در سه مکان مختلف و به صورت پراکنده در حال تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین(ع) با بیان این که در حال حاضر طلاب این حوزه در سه پایگاه مسجد جامع، مسجد آقا عباس و مسجد هاشمی مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: همین پراکندگی طلاب نظارت بر فعالیت های علمی و آموزشی آنها را بسیار دشوار کرده است.

وی همچنین از تهیه زمینی به مساحت 1500 مترمربع در اطراف حوزه خبر داد و افزود: در صورت اختصاص اعتبار مناسب و نیز احیا شدن موقوفات این حوزه ما قادر خواهیم بود عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید حوزه را آغاز کنیم و با ساخت این ساختمان آموزشی، همه فعالیت‌های آموزشی به ساختمان جدید منتقل‌ و همچنین مشکل پراکندگی حضور طلاب نیز رفع خواهد شد./950/پ202/س
ارسال نظرات