۲۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۷۶۱۸۹۶
حجت الاسلام عالمی:

مرحوم آیت الله نکونام از فقیهان وارسته و مهذب بود

مرحوم آیت الله نکونام از فقیهان وارسته و مهذب بود
سخنران مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله نکونام، ایشان را از فقیهان وارسته و مهذب دانست و گفت: از دست دادن این افراد نقصانی برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسم عالمی سخنران مراسم هفتمین روز ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ علی نکونام گلپایگانی رحمت الله علیه، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و استاد حوزه و دانشگاه که عصر امروز در حسینیه شهدا برگزار شد، ضمن بیان اینکه مرحوم آیت الله نکونام از فقهای وارسته، خلیل، مهذب و مهربان بود، اظهار داشت: انسان جز صدق، صفا و پاکی چیزی از ایشان نمی دید.

حجت الاسلام عالمی با تاکید براینکه آیت الله نکونام در عین حال که متواضع و با همه مهربان بودند، از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز بودند، گفت: از دست دادن این افراد نقصانی برای حوزه های علمیه، جهان تشیع و عموم مردم است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه علم فقه در بین علوم پرداخت و افزود: علم فقه در بین علوم جایگاه ویژه ای دارد؛ سایر علوم برای راحتی انسان است ولی موضوع علم فقه کیفیت بندگی را ترسیم می کند و احکام را از روی ادله اربع کشف و ارائه می دهد.

حجت الاسلام عالمی با تاکید براینکه باید عده ای از مسلمین فقیه شوند و احکام اسلامی را یاد بگیرند و به دیگران یاد دهند، ابراز کرد: لازم نیست اگر جنگی صورت گرفت همه به میدان جهاد بروند؛ بلکه باید عده ای به دنبال فقه و اجتهاد بروند؛ فقاهت آنچنان جایگاه بلند مرتبه ای دارد که اگر فقیهی از دنیا برود مردم متاثر می شوند.

ارسال نظرات