۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۶۱۸۳۶
امام جمعه موقت کاشان:

آرزوهای طولانی انسان را از آخرت غافل می کند

آرزوهای طولانی انسان را از آخرت غافل می کند
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آرزوهای طولاني انسان را از ياد آخرت غافل مي كند و دنيا طلب مي شود و به دنبال رسيدن به دنيا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: هوای نفس انسان را از حق طلبی دور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هوا نفس انسان را از حق طلبی دور می‌کند، افزود: حق طلبی مقابل هوای نفس است و هرآنچه را که حق به آن تأکید دارد هوا نفس آن را نفی می‌کند.

به گفته وی اگر انسان مبتلا به هوای نفس شود و از هوای نفس پیروی کند به ورطه نابودی کشیده خواهد و سقوط او از انسانیت به حیوانیت حتمی است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: در صدر اسلام نیز حب به دنیا و ریاست و پیروی از هوای نفس سبب شد با وجود اینکه امام حسین (ع) را می‌شناختند، اما انکار کنند و بگویند نمی‌شناسیم و با او مبارزه کردند.

به گفته وی رسیدن به حکومت و نداشتن خوف از خدا و طاغوت پرستی و اطاعت از طاغوت نیزهمان پیروی از هوای نفس و حب به دنیا است.

وی افزود: غفلت انسان سبب غفلت از خدا و مرگ و قیامت و حساب و کتاب آخرت است و غفلت از خدا انسان را از اوج عزت و انسانیت به اوج حیوانیت می‌رساند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برای اطلاع از اینکه در قیامت با چه گروه و طایفه‌ای محشور می‌شویم باید ببنیم اعمال و رفتار چه گروه و جناحی را تأیید می‌کنیم، چرا که سکوت در برابر ظلم و ظالم به معنای محشور شدن با ظالم و شراکت در گناه ظالم است.

وی ادامه داد: آنهایی که درکربلا به مقابله با امام حسین(ع) برخواستند کافر نبودند، حافظ قرآن بودند و خود را صاحب اخلاص می‌دانستند، اما حب به دنیا و غفلت آنها سبب شد امام حسین(ع) و یارانش را به شهادت برسانند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از مشکلات انسان را آرزو‌های طولانی دانست و افزود: آرزو‌های طولانی انسان را از یاد آخرت غافل می‌کند و دنیا طلب می‌شود و به دنبال رسیدن به دنیا است، از این رو یکی از دغدغه‌های پیامبر اکرم(ص) برای بعد از خودش این بود که مردم مبتلا به اطاعت از هوای نفس نشوند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات