۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۷۶۱۷۱۲

دشمنان از غفلت جریان حق بهترین استفاده را می کنند/ دشمن شناسی باید جدی گرفته شود

دشمنان از غفلت جریان حق بهترین استفاده را می کنند/ دشمن شناسی باید جدی گرفته شود
دبیر اجرایی مؤسسه «استاد فرج‌نژاد» با بیان اینکه دشمنان از طریق غفلتی که در جریان حق وجود دارد ضربه خود را وارد می کنند، هدف از برگزاری همایش دشمن شناسی را زدودن غبار غفلت از موضوع بسیار مهم و آشنایی نخبگان با آن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، محمدحسن فرج نژاد دبیر اجرایی مؤسسه «استاد فرج نژاد» پیش از ظهر امروز در نشست خبرگزاری دومین همایش ملی دشمن شناسی با بیان اینکه بسیاری از مردان جهاد پس از درگذشت و شهادت اثرگذاری بیشتری دارند، بیان داشت: مؤسسه استاد فرج نژاد فعالیت های مختلفی را در حوزه رسانه و دشمن شناسی انجام می دهد و مخاطبان فراوانی دارد. جوانان و نوجوانان زیادی با مؤسسه مرتبط هستند و دوره های مختلفی نیز برگزار شده است.

وی در ادامه به مبانی دشمن شناسی اشاره کرد و افزود: مرحوم فرج نژاد دغدغه ای جدی در خصوص دشمن شناسی در فضای علمی حوزوی و دانشگاهی داشت؛ آن مرحوم 10 سال در درس خارج تفسیر استاد علم الهدی با موضوع دشمن شناسی در آیات قرآن حضور داشت و دکتری دانشگاهی خود نیز با این نگاه بود. کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» و سایر آثار وی به موضوع دشمن شناسی پرداخته شده است.

فرج نژاد با بیان اینکه دشمنانی همیشه در کمین ما هستند که به محض غفلت ما صدمه می زنند، اظهار داشت: گروه هایی هستند که به دنبال بهره کشی از همه مردم دنیا هستند و دعوای حق و باطل همیشه بوده است. میزان حرکت جبهه حق تعیین می کند که مسیر چگونه پیش برود زیرا جریان باطل چیزی جز کف روی آب نیست.

وی غفلت جریان حق را سبب پیشروی جریان باطل دانست و افزود: بیش از یک سوم آیات قرآن کریم در رابطه با موضوع دشمن شناسی است که بخش زیادی از آن به منافقین، یهود و کفار بر می گردد.

دبیر اجرایی مؤسسه استادفرجنژاد اظهار داشت: شیوه های دشمنی مختلفی از سوی جریان باطل اتخاذ شده است و چیزی که در حال حاضر در جبهه دشمن برای پیشبرد اهداف تعیین کننده است، مباحث رسانه ای است. در ابتدای انقلاب اسلامی جریان حق با ترور و جنگ نظامی سرشاخ بود و دشمن در این زمینه نیز از چیزی دریغ نمی کند.

وی با بیان اینکه در دهه 80 جنگ فرهنگی، سیاسی و علمی علیه مبانی انقلاب اوج یافت، تصریح کرد: دشمن بر روی نقطه رشد جامعه اسلامی دست گذاشته و رهبری معظم با کلیدواژه های جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی اذهان را متوجه حرکت ذکر شده فرمود و این جنگ از طریق روزنامه ها که رسانه های روز بودند پی گرفته می شد.

فرج نژاد ایران را تنها کشوری دانست که شبکه هایی به زبان مردم آن در حال نفرت پراکنی و ایجاد انحراف هستند، بیان داشت: فتنه ها به بدنه احتیاج دارد و این بدنه از طریق رسانه جذب می شود.

وی با اشاره به دوگانه های کاذبی که از سوی دشمن مطرح می شود، تأکید کرد: رسانه به جنگ اقتصادی دشمن کمک می کند و دوگانه هایی مانند تحریم و معیشت راه می اندازد. امروز شاهد جنگ ترکیبی هستیم که نفس انسان را هدف گرفته است و مانند گذشته نیست که اقتصاد یا سرزمین را در نظر داشته باشد بلکه می خواهد ذهن انسان را تسخیر کرده و آن را نیروی خود کند.

دبیر اجرایی مؤسسه فرج نژاد هدف از برگزاری همایش دشمن شناسی را زدودن غبار غفلت از موضوعی بسیار مهم دانست و افزود: یکی از موانع هدایت بشر عدم شناخت دشمنان است و تلاش داریم با این همایش دشمن و نخبگان را بیدار کنیم تا بدانند در مقابل آن ها جبهه ای وجود دارد که با شناخت می توانیم با آن ها مقابله کنیم. شناخت آزادگان جهان وابسته به دشمن شناسی است.

ارسال نظرات