۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۶۱۵۴۵
امام جمعه موقت کاشان:

زیارت عاشورا نقشه راه برای جاماندگان از کربلا است

زیارت عاشورا نقشه راه برای جاماندگان از کربلا است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار بیان اینکه زیارت عاشورا نقشه راه برای جاماندگان از کربلا است است، گفت: زیارت عاشورا سبک زندگی یک شیعه مومن ولایتی انقلابی را بیان کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: زیارت عاشورا سبک زندگی یک شیعه مومن ولایتی انقلابی را بیان کرده است.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا یک نقشه راه برای جاماندگان از کربلا است است، افزود: زیارت عاشورا سبک زندگی یک شیعه مومن ولایتی انقلابی را بیان کرده است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: برخی که دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق ببر علیه باطل حضور داشتند، اما توفیق شهادت را نداشتند امروز افسوس می‌خورند چرا با خیل عظیم شهدا به شهادت نرسیدند.

وی ادامه داد: امروز همه ما جاماندگان از کاروان عظیم شهدای دوران دفاع مقدس هستیم از این رو اگر می‌خواهیم به فیض شهادت و به مقام شهدا برسیم برای خود باید نقشه راه داشته باشیم و رفتار ما براساس این نقشه راه باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار اظهار داشت: قرن‌ها بعد از جاماندگان از ۷۲ نفر از حادثه عاشورا در کربلا افرادی آمده و آرزو داشتند به فیض عظیم شهادت برسد و برخی به شهادت رسیدند، اما برخی دیگر از ماندگان از کاروان شهدا بودند.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا ترسیم یک نقشه راه از سوی خداوند برای کسانی است که می‌خواهند از کاروان شهدای کربلا در حادثه عاشورا عقب نمانند و به خیل عظیم شهدا برسند و روز قیامت با امام حسین (ع) و یاران با وفایش محشور شوند و ثواب آنها را هم داشته باشند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: خداوند در زیارت عاشورا در واقع به ما آموزش داده است برای رسیدن به مقام شهدای کربلا زیارت عاشورا را بخوانید، امام باقر (ع) می‌فرماید، اگر امکان دارد هر روز زیارت عاشورا را بخوانید و پیام‌های زیارت عاشورا را استخراج کنید و به آن عمل کنید.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه پیام‌های عاشورا در زیارت عاشورا به اشکال مختلفی بیان شده است، گفت: قسمتی از پیام‌های عاشورا به شکل دعا مطرح شده است و بیش ۱۰ دعا در زیارت عاشورا است که در یکی از این دعا از خداوند می‌خواهد تا سبک زندگی من نبوی و اهل بیتی باشد.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا ممات ما مانند ممات اهل بیت (ع) و شهادت در راه خدا و رفتن ما رنگ و بوی الهی داشته باشد تا اثرگذار و تأثیرگذار باشد از این رو برای رسیدن به چنین مقامی باید لیاقت آن را داشت.

امام جمعه موقت کاشان به اشاره به این فرمایش سردار دل‌ها که شهدا قبل از رسیدن به شهادت به مقام رسیدند، اظهار داشت: مهم نیست انسان به شهادت برسد بلکه مهمتر از آن رسیدن به مقام شهادت است، از این رو برای رسیدن ممات اهل بیتی باید حیات ما حیات اهل بیتی باشد و پیام زیارت عاشورا نیز نقشه را رسیدن به حیات اهل بیتی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات