۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۶۱۳۸
سال آینده؛

همایش تربیت فلسفی جوان امروز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه چهاردهمین همایش ملاصدرا گفت: همایش تربیت فلسفی جوان امروز در جهت عقلانی کردن رفتار افراد اجتماع سال آینده برگزار می شود.
صدرا

مسئول دبیرخانه چهاردهمین همایش بزرگداشت حکیم صدرالمتالهین شیرازی ملاصدرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به موضوع همایش سال آینده این بنیاد که تربیت فلسفی جوان امروز نام دارد، گفت: فلسفه دارای دو بخش نظری و عملی می باشد که بنیاد حکمت اسلامی صدرا در سالهای گذشته به بخش نظری آن می پرداخت اما از شش سال پیش، همایش‌هایی در جهت فلسفه عملی برگزار کردیم که در آن به موضوعاتی مانند، اخلاق، سیاست، تدبیر منزل دیگر موضوعات کاربردی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: هدف از فلسفه عملی، به رفتار درآوردن مباحث فلسفه نظری و عقلانی کردن رفتار افراد در اجتماع است.

وی با بیان اینکه همایش سال گذشته و سال آینده به موضوع تربیت اختصاص دارد، گفت: نسل جوان بخاطر هیجانات، پر مخاطره ترین نسل جامعه است از این رو باید بیشتر به مباحث این حوزه پرداخته شود به همین دلیل موضوع همایش آینده، تربیت فلسفی جوان امروز در چهار محور «پیوند فلسفه و نسل جوان؛ چگونگی و چرایی»، «جوان، تفکر انتقادی؛ بایسته‌ها و رخنه‌ها»، «الگوهای کاربردی حکمت متعالیه برای تربیت فلسفی» و  «تربیت فلسفی جوان، فرصتها و آسیب‌های دهکده جهانی» برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه چهاردهمین همایش ملاصدرا در ادامه گفت: هر ساله دبیرخانه دائمی این همایش از آذر ماه موضوعاتی را بررسی می‌کند و پیشنهادات خود را به شورای علمی بنیاد و هیئت امناء ارایه می‌دهد که موضوع همایش آینده در دی ماه سال جاری تصویب شد.

این عضو بنیاد حکمت اسلامی صدرا با بیان این که همایش تربیت فلسفی جوان امروز در اوایل خرداد سال 1389 برگزار می‌شود، گفت: علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا 25 اسفند ماه سال جاری به نشانی، تهران ـ بزرگراه رسالت ـ روبروی مصلای بزرگ تهران ـ مجتمع امام خمینی (ره) ـ ساختمان 12 ـ بنیاد حکمت اسلامی صدرا ارسال کنند. /909/ پ202/ع

ارسال نظرات