۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۷۶۰۵۴۱
حجت الاسلام والمسلمین مهری:

از هر گونه گمانه زنی در خصوص نتایج پرهیز کنید

از هر گونه گمانه زنی در خصوص نتایج پرهیز کنید
رئیس شورای نگهبان قم از رسانه ها و نامزدها خواست از هر گونه گمانه زنی پرهیز کرده و منتظر نتیجه اعلامی از سوی وزارت کشور باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهری مسئول هیأت نظارت انتخابات قم در حاشیه فرایند اخذ رأی چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ساختمان جامعه مدرسین، این انتخابات ریاست جمهوری را در تاریخ انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار دانست.

وی با تصریح بر اینکه عصاره این انتخابات عزت و اقتدار ملی است، تصریح کرد: نتیجه این انتخابات برای دوستداران نظام پیام همدلی و برای دشمنان او نیز پیام دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تفاوت انتخابات و مردمسالاری در کشور ما با سایر نقاط دنیا اذعان داشت: انتخابات در جهان اسلام و کشور عزیز اسلامی خودمان با غرب تفاوت ماهوی و تفاوت شکلی دارد زیرا آنچه اینجا می بینم رای واقعی مردم است و مردم ما در همه برهه ها مشارکت کردند. در کشور ما انتخابات کاملا واقعی است و  بارها مشاهده شده دست اندرکاران امر انتخابات به گونه ای دیگر فکر می کردند اما خروجی صندوق متفاوت بوده است.

مسئول هیأت نظارت انتخابات قم با بیان اینکه در هر شعبه حداقل سه نفر ناظر از سوی شورای نگهبان حضور دارند، گفت: علاوه بر آن ناظرین هر نامزد انتخاباتی می تواند یک نفر نماینده در شعبه اخذ رأی قرار دهد. همچنین مردم عزیز می توانند از طریق سامانه مردم‌ناظر نظرات خود را ارسال کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که مردم انتخاب کنند از صندوق بیرون می آید و مرجع رسمی اعلام نتایج نیز وزارت کشور است؛ رسانه ها و نامزدها لازم است که از گمانه زنی اجتناب کنند.

ارسال نظرات