۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۵۹۶۸۷
حجت الاسلام والمسلمین دیریاز در گفت‌وگو با رسا:

دلسوزان نظام اسلامی، سازوکار اجماع جبهه انقلاب را فراهم کنند

دلسوزان نظام اسلامی، سازوکار اجماع جبهه انقلاب را فراهم کنند
حجت الاسلام والمسلمین دیریاز ضمن تأکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری، تصریح کرد: باید جریان انقلابی تا حدی که ممکن است به ائتلاف و اجماع برسند و به سراغ نامزدی بروند که مورد اتفاق نظر اکثریت جبهه انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: بعد از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ملت شریف ایران در یک آزمایش بزرگ الهی قرار گرفتند تا بتوانند در تعیین سرنوشت خود مشارکت جدی و حضور حداکثری داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان ابراز کرد: در کشور ایران نیز مانند کشورهای دیگر نامزدهای متعددی وجود دارد، از این رو باید نامزدها و طرفداران آنها اصول قانونی و اخلاقی را در فعالیت های تبلیغی خودشان مراعات کنند.

لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری

وی مهمترین اصل را رعایت بایسته های اخلاقی در تبلیغات و مناظرات انتخاباتی دانست و اظهار کرد: دین مقدس اسلام ما را به رعایت اصول اخلاقی همانند صداقت، اخلاق حسنه، یکرنگی و وفاداری توصیه کرده است که باید نامزدهای انتخاباتی این امور را در فعالیت های تبلیغاتی خود رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیریاز ابراز داشت: اگر کاندیدایی وعده هایی بدهد که عملی شدن این اوامر غیرممکن است و یا امکان اجرایی شدن وعده ها در حیطه توان وی وجود ندارد، سبب می شود که اعتماد مردم به این نامزد مخدوش شود؛ اما کاندیدایی که با صداقت و بدون ریاکاری عمل می کند و خود و طرفدارانش سعی دارند قانون و اصول اخلاقی را در انتخابات رعایت کنند، مردم اطمینان می یابند که نامزد اصلح و مورد اعتمادی است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب درباره ضرورت عدم تخریب نامزدهای دیگر تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری و کسانی که در ستادهای انتخاباتی نامزدهای مختلف فعالیت می کنند و همچنین افرادی که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند، باید پایبند اصول اخلاقی و انتخاباتی باشند.

رییس جمهور آینده ادامه دهنده شهید آیت الله رئیسی باشد

وی در بخش دیگری از سخنانش با برشمردن ملاک های تشخیص نامزد اصلح انتخاباتی بیان کرد: ما باید همان خط و تراز شهید آیت الله رئیسی، که برای ریاست جمهور ترسیم کردند، برای انتخاب نامزد اصلح مد نظر خود قرار دهیم.

 حجت الاسلام والمسلمین دیریاز پرکاری، سخت کوشی، ساده سازی، اخلاص و مردمی بودن و تلاش برای حل مشکلات مردم را از ویژگی های دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی برشمرد و افزود: ملت ایران با  شرکت و حضور میلیونی در تشییع رییس جمهور شهید نشان دادند که از خدمات و برنامه های آیت الله رئیسی راضی بودند؛ از این رو باید مردم ایران نامزدی را انتخاب کنند که ادامه دهنده راه ایشان باشد.

 نماینده مجلس خبرگان اظهار کرد: اگر افراد و جریان هایی بخواهند با فریبکاری امور را بر مردم مشتبه کنند تا مردم را در گزینش انتخاب اصلح با مشکل مواجه شوند، باید مردم هوشیاری و دقت نظر خود را بیشتر کنند تا فریب چنین افراد و جریان هایی را نخورند.

ضرورت وحدت جبهه انقلاب در انتخاب ریاست جمهوری

وی بر ضرورت وحدت جبهه انقلاب در چهاردهمین دوره انتخاب ریاست جمهوری تأکید کرد و گفت: باید دلسوزان انقلاب و نظام اسلامی ایران از اینکه دچار تفرقه در آراء بشوند به شدت پرهیز کنند و جریان انقلابی تا حدی که ممکن است به ائتلاف و اجماع برسند و به سراغ نامزدی بروند که تقریبا مورد اتفاق نظر اکثریت جبهه انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین دیریاز در توصیه هایی به نامزدهای انتخاباتی ابراز داشت: نامزدهای انتخاباتی بدانند که همان اهداف و برنامه هایی که برای اداره و توسعه کشور دارند، کاندیدای دیگر نیز همان اهداف و برنامه ها را می تواند پیاده سازی کند تا از این طریق جریان های انقلابی بتوانند بر یک نامزد به توافق و اجماع نهایی برسند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات