۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۷۵۹۲۲۵
معاون موسسه انقلاب اسلامی قم خبر داد؛

برگزاری دوره فشرده تابستانه دروس خارج رهبر معظم انقلاب

برگزاری دوره فشرده تابستانه دروس خارج رهبر معظم انقلاب
حجت الاسلام شهروزخواه گفت: این دوره فشرده در ۴۰ روزه برگزار می شود که در پایان دوره و در صورت قبولی در آزمون شفاهی، معادل یک سال تحصیلی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهروزخواه معاون موسسه انقلاب اسلامی قم، در دوره مکتب شناسی فقهی امام خامنه‌ای که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری دوره فشرده تابستانه دروس خارج رهبر معظم انقلاب در دو شهر قم و تهران، گفت: این دوره فشرده در ۴۰ روزه برگزار می شود که در پایان دوره معادل یک سال تحصیلی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برای سومین سال متوالی دوره مکتب شناسی فقهی رهبر انقلاب برگزار می شود اظهار داشت: انگیزه این بود که ابعاد علمی شخصیت رهبر معظم انقلاب برای بدنه جامعه حوزوی تبیین شود و بسیاری برای اولین بار بود که با بعد فقاهت و مبانی فقهی ایشان آشنا شدند.

حجت الاسلام شهروزخواه گفت: آنچه که برای شرکت کنندگان طرح متصور شده‌ایم، قبولی در مصاحبه پایانی خارج است و الحمدلله اغلب افرادی که در طرح شرکت کرده اند موفق به قبولی در این آزمون شده اند. 

وی افزود: از خصوصیاتی که این دوره تابستانه دارد، لزوم ارائه تقریرات و شرکت در آزمون کتبی است که بررسی و ارزیابی می شود. این تقریر باید ویژگی هایی از جمله روشن شدن آراء، رعایت سیر منطقی نگارش، تحلیل و پردازش مطلب و نظم و زیبایی ظاهری داشته باشد.

 

برگزاری دوره فشرده تابستانه دروس خارج رهبر معظم انقلاب

ارسال نظرات