۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۵۹۱۶۸
حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

وظیفه ما قدردانی و پشتیبانی از شورای نگهبان است

وظیفه ما قدردانی و پشتیبانی از شورای نگهبان است
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شورای نگهبان بدون توجه به هرگونه فشاری، خیرخواهانه و مخلصانه عمل کرده و به صلاح مردم عمل می کند بر لزوم پشتیبانی از نقش آفرینی شورای نگهبان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان به وظیفه نظارتی خود که در قانون اساسی بیان شده و بررسی صلاحیت ها و نظارت بر کاندیداها می باشد، به نحو احسن عمل کرد.

وی افزود: شورای نگهبان حق قانونی خود را انجام داد و با صلابت و قاطعیت و شجاعت، حق را اعمال و از ورود برخی از افراد که صلاحیت استقرار در جایگاه ریاست جمهوری را ندارند، جلوگیری کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: شورای نگهبان نشان داد که اسیر فشارها نمی شود و این شورا بدون توجه به هرگونه فشاری، خیرخواهانه و مخلصانه عمل کرده و به صلاح مردم عمل می کند که البته وظیفه ما نیز تشکر از نقش آفرینی این شورا است و باید از آن پشتیبانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی حفاظت از قانون و حفاظت از حق نظارتی که قانون اساسی برای شورای نگهبان تعیین کرده را از جمله آرمان های انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب عنوان و بیان داشت: این حقی است که برای شورای نگهبان در قانون اساسی معین شده و الحمدالله در میان مردم نیز نهادینه شده و این مسئله مورد قبول افراد جامعه می باشد.

وی افزود: ممکن است برخی از افراد، این حق را برنتابند؛ چراکه هرچه را که بر مذاق آنان خوش است، حق می دانند؛ درحالی که شورای نگهبان منافع ملی و حفظ امنیت ملی را مد نظر قرار می دهد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جایگاه ریاست جمهوری در نظام اسلامی ایران تاکید کرد: باید فردی به مقام ریاست جمهوری برسد که حافظ خون شهدا بوده و وظیفه گرا، حق خواه، آرمان گرا و مطیع ولایت باشد و شورای نگهبان مطمئنا این ویژگی ها را در نظر داشته و دارد.

ارسال نظرات