۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۵۸۴۱۲
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

شهدای خدمت الگوی فضیلت‌های نفسانی بودند

شهدای خدمت الگوی فضیلت‌های نفسانی بودند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه شهدای خدمت، الگوی فضیلت‌های نفسانی بودند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان بیست و دو خصوصیت بیان کردند که همه آن‌‌ها از فضائل نفسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه،حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری با حضور مراسم یادبود شهدای خدمت که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، شهادت شهدای خدمت را مصیبتی بزرگ برای کشور خواند و اظهار کرد: خداوند متعال جبار است و این‌گونه مصائب و مشکلات را برای بندگانش جبران می‌کند. آنچه‌که مهم است، این است که زندگی خود را بر اساس سیره و سنت این شهدای والامقام سامان بدهیم و تا پایان عمر بر این مدار بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تصریح اینکه عاقبت بخیری یعنی مرگ انسان به شهادت تبدیل شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در منزل شهید آیت‌الله رئیسی فرمودند که «شهادت ایشان به‌اندازه همه آنچه‌که در طول عمرش کار کرد، مفید واقع شد».

وی هویت انسان را ایمان به خدا دانست و اظهار داشت: آن چیزی که باعث می‌شود انسان به همچین عاقبت خیری برسد، ایمان در مرتبه باور قلبی است؛ نه صرفاً آنچه‌که بر زبان جاری می‌شود. ماهیت انسان ایمان است و بر همین اساس خداوند متعال فرموده است که «من شرک را نمی‌آمرزم»؛ چراکه اگر ایمان نباشد ماهیت انسان از دست رفته است و زیربنایی برای بخشایش وجود ندارد.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه شهدای خدمت، الگوی فضیلت‌های نفسانی بودند؛ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود به‌مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان بیست و دو خصوصیت بیان کردند که همه آن‌‌ها از فضائل نفسانی است. 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری افزود: خادمین شهید ملت در مرحله عمل صالح نیز برای ما الگو هستند. انسان باید عمرش را جز برای عمل صالح خرج نکند و هرچه از او سر می‌زند، عمل صالح باشد. به این معنا که اهل اطاعت خدا بوده و از گناه و معصیت دوری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید تا فرصت داریم برای کسب مراتب بالای ایمان تلاش کنیم، فضیلت‌های نفسانی را در وجود خود تقویت کنیم و عمل صالح انجام دهیم تا ذخیره ما در آخرت باشد./1400/

ارسال نظرات